Prodej společnosti Chellomedia, provozovatele řady tematických placených kabelových a satelitních kanálů, oznámil majitel kabelového operátora UPC, mediální skupina Liberty Global. Podle oficiální tiskové zprávy firmu prodá za jednu miliardu dolarů (necelých 19 miliard korun) skupině AMC Networks, přičemž si však nadále ponechá holandské prémiové kanály Film 1 a Sport 1. Prodej se týká rovněž společnosti Chello Central Europe, která v České republice provozuje asi dvacítku placených televizí včetně Sportu 1 a 2, MGM, Spektra, Minimaxu a TV Paprika.
K TÉMATU: Majitel UPC prodává firmu Chellomedia, provozovatele řady placených kanálů
„Součástí odprodeje jsou i společné podniky se skupinami CBS, A + E Networks, Zon Optimus a dalšími partnery,“ uvedla Liberty Global. „Jde o skvělý obchod pro všechny zúčastněné strany. Chellomedia je jednou z největších světových skupin televizních kanálů s dosahem do více než 390 milionů domácností ve 138 zemích. Nepochybuji o tom, že bude ohromnou hodnotou i pro management AMC. Pro Liberty Global je tato transakce atraktivní jak z hlediska likvidity a ceny, ale zároveň zjednoduší naše podnikání a umožní nám soustředit se na naše hlavní trhy a strategické programové záležitosti,“ prohlásil prezident a generální ředitel Liberty Global Mike Fries.
ČTĚTE TAKÉ: Do kabelu a na satelit vstoupily kanály CBS zastupované firmou Chello, ve formátu 4:3 a s azbukou v grafice
Prodej Chellomedia by měl být dokončen v prvním čtvrtletí 2014. Liberty Global s ním pomáhala konzultantská společnost Morgan Stanley. Chellomedia vlastní 48 z 68 televizních kanálů, které nabízí operátorům po celém světě, zbytek přeprodává. Prodej firmy podle deníku The Wall Street Journal souvisí s jejím malým výnosem, který tvoří jen zlomek z 10 miliard dolarů, jež ročně vydělá celá Liberty Global. Loňské příjmy Chellomedia dosáhly 514 milionů dolarů (10,44 miliardy korun). Prodej firmy může také souviset s nedávnou dohodou Liberty Global na převzetí bitské kabelové společnosti Virgin Media za 16 miliard dolarů v hotovosti a akciích. Výnos z prodeje Chellomedia by mohl pokrýt velkou část těchto výdajů.