UVNITŘ GRAF A TABULKA Malým kabelovým a satelitním televizím se minulý týden podařilo dosáhnout historicky nejvyššího průměrného denního podílu na divácích starších patnácti let. Podle výsledků elektronického měření sledovanosti je po celý den sledovalo v průměru 15,06 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,45 procentního bodu více než v předminulém týdnu.
GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 4. týden 2009 (PDF, 23kB)
Pokud by se k tomuto číslu přidaly i průměrné celodenní podíly sledovanosti programů ČT 4, ČT 24 a Nova Cinema, které jsou ve výsledcích uváděny zvlášť, podíl malých neplnoformátových televizí by stoupl až na 19,37 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhly malé televize souhrnného podílu na dospělém publiku ve výši 11,71 procenta, což je o 0,84 procentního bodu více než minule. Po připočtení výše zmíněných tří tematických kanálů ČT a Novy by tento podíl stoupnul na 14,64 procenta.
Kdo se na takovém růstu sledovanosti malých televizí podílel nejvíc, není jasné. V kategorii ostatních televizí je zařazená i nová plnoformátová digitální TV Barrandov, ale podíl „ostatních“ před jejím startem nebyl o moc nižší. V celodenním podílu na sledovanosti ale malé televize včetně ČT 4, ČT 24 a Novy Cinema opět porazily komerční dvojku na trhu, Primu.
TABULKA: Vývoj týdenních podílů televizí za roky 2008 a 2009
Nejvyššího podílu na sledovanosti minulý týden dosáhla tradičně Nova. Po celý den ji v průměru sledovalo 39,05 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize, což ale znamená oproti předchozímu týdnu pokles o 0,88 procentního bodu. Během prime time sice průměrný podíl Novy vystoupal na 43,01 procenta, ve srovnání s minulými týdenními výsledky jde ale rovněž o propad – o 0,57 procentního bodu.
Pohoršil si také filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech dosáhl podílu 1,15 procenta, o 0,21 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase klesala Nova Cinema ještě více: na průměrných 0,92 procenta oproti dřívějším 1,29 procenta. Oproti tomu televize Prima si polepšila. V celodenním podílu dosáhla hodnoty 16,05 procenta, což je o 0,44 procentního bodu více než v předchozím týdnu. Během prime time ale klesala z minulých 16,67 na nynějších 16,36 procenta.
Klesal také zájem o první program České televize. Po celý den sledovalo ČT 1 v průměru 19,58 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Předminulý týden to bylo o 0,15 procentního bodu více. Také v hlavním vysílacím čase průměrný denní podíl ČT 1 klesl: z 21,30 na 21,15 procenta. ČT 2 si naopak polepšila. V celodenních číslech dosáhla podílu 5,95 procenta, což je o jednu setinu procentního bodu více než minule, a během prime time 4,84 procenta, o 0,11 procentního bodu více.
Významně poskočila sledovanost obou čistě digitálních kanálů ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla průměrného denního podílu na dospělém publiku 1,10 procenta, o 0,21 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase její průměrný podíl sice klesl na 0,94 procenta, ale oproti 0,52 procentům z předminulého týdne jde o jasný posun vpřed.
Dobře si vedla také zpravodajská ČT 24, která v celodenních číslech přeskočila přes dvě procenta, konkrétně na 2,06 procenta (růst o 0,13 procentního bodu). Během prime time dosáhla ČT 24 průměrného podílu 1,07 procenta, o tři setiny procentního bodu více než minule.