Zatímco v Německu volí osobní odběr pro svoji objednávku v e-shopu pouze necelá desetina zákazníků, v Česku je vyzvednutí na prodejně mnohem populárnější.
Češi jsou při nákupech na internetu stále ještě poměrně opatrní. Osobní odběr tu volí celé dvě pětiny zákazníků, komfort nabízený přepravními společnostmi tak využívá 60 % nakupujících.
Opatrnější postoj k nákupům přes internet dokládá i obliba platby až při převzetí zboží. V Česku platí podle čísel Mall.cz předem pouze 8 % zákazníků, zbytek dává přednost platbě dobírkou nebo zaplacení při osobním odběru.
Dobírka je typicky český fenomén, v Česku je jako způsob platby mimořádně oblíbená. To se nedá říct o placení kartou předem, které využívá jen okolo 4 % zákazníků. Zajímavé ale je, že při osobním odběru už zákazníci s platbou kartou problém nemají a rádi ji využívají,
komentuje čísla Marek Liška, generální ředitel Mall.cz.
Zdroj: tisková zpráva