Hlavní navigace

Marek Prokop: SEO není optimalizace pro vyhledávače

11. 3. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zdroják dnes přináší zajímavý rozhovor s Markem Prokopem, který stál u zrodu Dobrého webu i společnosti H1.cz a kromě knihy o CSS napsal i řadu dalších odborných článků. Rozhovor je věnován problematice SEO. Kdo víc rozhoduje o návštěvnosti stránky – uživatel nebo vyhledávač? Kde může autor zveřejňující text na webu udělat chybu? Jak definovat SEO? Existuje ideální vyhledávač? Odpovědi najdete v odkazovaném textu.

Zdroják dnes přináší zajímavý rozhovor s Markem Prokopem, který stál u zrodu Dobrého webu i společnosti H1.cz a kromě knihy o CSS napsal i řadu dalších odborných článků. Rozhovor je věnován problematice SEO. Kdo víc rozhoduje o návštěvnosti stránky – uživatel nebo vyhledávač? Kde může autor zveřejňující text na webu udělat chybu? Jak definovat SEO? Existuje ideální vyhledávač? Odpovědi najdete v odkazovaném tex­tu.

Víte, mně na názvu optimalizace pro vyhledávače vadí hlavně ta předložka ‚pro‘. Ta v češtině označuje subjekt, v jehož prospěch se něco děje. A byť mohou vyhledávače ze SEO profitovat, v jejich prospěch asi SEO nikdo primárně nedělá. SEO každý dělá především pro svůj prospěch. Jak vyhledávače, tak uživatelé jsou faktory, které je třeba vzít v úvahu. Uživatelé jsou ovšem zcela jednoznačně faktorem řádově významnějším, tvrdí mimo jiné Marek Prokop, spoluautor dokumentu Dogma W4. Souhlasíte s ním?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).