Slovenská komerční televize Markíza začala od 1. února nečekaně používat kompletně nový vizuál. Stalo se tak přibližně čtyři měsíce poté, co ke stejnému kroku přistoupila i konkurenční skupina Joj u stejnojmenného hlavního programu. Nová staniční grafika TV Markíza podporuje orientaci stanice na širokou cílovou skupinu se zachováním principu rodinné televize as cílem splnit současné očekávání a nároky diváka,
uvedl při této příležitosti kreativní ředitel stanice Roman Kettner.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Slovenská Joj dostane dnes večer nový vizuál. Bude „viditeľne tvoja“
Nový vizuál má zohledňovat současné trendy v grafice, ale zároveň má působit tak, že je televize sama určuje. Jasnými rysy nové identity Markízy tak mají být komplexnost informací, přehlednost, dynamika, jednoduchost, modernost a originalita. Pro nový vizuál je typický posun v barevnosti, avšak se zachováním vysoké úrovně vizuálního zpracování a klasické elegance, která je pro Markízu od začátku charakteristická,
dodal Kettner. Předchozí vizuál používala televize od roku 2008.
On-air logo Markízy a symbol HD doznaly viditelných změn
ČTĚTE TAKÉ: Markíza Cinema, chystaný kanál slovenské Markízy, získala licenci pro DVB-T
Pozorný divák si jistě všimne toho, že drobnou kosmetickou změnou prošlo i on-air logo, tedy to, které divák vidí trvale umístěné v levém horním rohu obrazovky. Nově navíc obsahuje jakýsi prstenec a barevný symbol HD je u Markízy s vysokým rozlišením obrazu umístěn vedle něho. Grafika ale není jediným prvkem, který se dočkal k 1. únoru inovace. Novinek se dočkal i vizuál zpravodajství. Divákovi poskytuje přehlednější členění programové struktury, jednodušší a srozumitelnější vizuální prvky a možnost okamžité identifikace obsahu,
upřesnil PR manažer televize Lukáš Kočišek.