Výběr společnosti Mediaresearch jako staronového provozovatele peoplemetrů v České republice pro léta 2013 až 2017 podporuje kromě České televize a Primy i další ze stálých členů Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA). ATO je zadavatelem elektronického průzkumu sledovanosti českých televizí i tendru na jeho realizátora. Jediným ze čtyř stálých členů ATO, který volbu Mediaresearch odmítá, je televize Nova.
K TÉMATU: Spor o nového provozovatele peoplemetrů: trumfy nedrží pouze Nova
AKA se na svém úterním jednání rozhodla, že při diskusích o dalším vývoji výběrového řízení měření televizní sledovanosti podpoří nabídku výzkumné agentury Mediaresearch,
uvedl server MediaGuru.cz. Společnost Mediareseach doporučila jako vítěznou hodnotící komise ATO, verdikt ale musí oficiálně potvrdit samotná ATO. Proti výběru této firmy se ale postavila televize Nova. Zatím není jasné, zda ATO může výběr provést prostou většinou hlasů ze čtyř svých stálých členů, nebo s ním musí souhlasit všichni členové jednomyslně.
Nově vadí, že Mediaresearch má zvítězit coby jediný účastník tendru, jehož nabídku hodnotící komise ATO neodmítla pro nedodržení požadavků v zadávací dokumentaci k soutěži a kvalitativním požadavkům. Další tři účastníky komise vyřadila, takže nakonec rozhodovala o jediné nabídce – právě od Mediaresearch. Nova požaduje, aby byl tendr zrušen a vypsán zcela nový, v němž bude možné vybírat z více nabídek.