Hlavní navigace

Mediaresearch spustil přípravy na nové měření televizní sledovanosti

2. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
2. 12. 2011

UVNITŘ FOTO NOVÉHO PEOPLEMETRU Pouhý týden po oficiálním vyhlášení výsledků tendru na nového provozovatele peoplemetrů v České republice a podepsání smlouvy s Asociací televizních organizací (ATO) coby zadavatelem této soutěže oznámila vítězná společnost Mediaresearch, že zahájila práce na realizaci nového projektu měření televizní sledovanosti pro léta 2013 až 2017. Televize Nova jako jeden ze čtyř stálých členů ATO přitom stále hrozí, že výběr Mediaresearch napadne u soudu.

K TÉMATU: Může vůbec Nova ještě něco zvrátit v kauze s peoplemetry? Nebo odejde z ATO?

Nové měření, realizované na základě minulý týden podepsané smlouvy s organizací ATO, sice přinese televiznímu trhu oficiální „ostrá“ data až od 1. 1. 2013, nicméně již nyní musí začít přípravné práce, zejména v oblasti statistického profilu projektu, aby byly zajištěny všechny podmínky pro robustnost a nestrannost nového projektu, vysvětluje firma důvody, proč s přípravou nového měření začíná již nyní. Slibuje přitom, že od ledna 2013 zrychlí dodávání finálních dat o jednu hodinu (z deváté na osmou hodinu ranní).

ČTĚTE TAKÉ: Z Novy si nesedneme na zadek, vzkázali obrazně řečeno ostatní členové ATO

Novinkou bude také doplnění dat o tzv. odloženou sledovanost pořadů prostřednictvím funkce Timeshift, která umožňuje zastavit vysílání televize v reálném čase a po nějaké době ho znovu spustit ze záznamu od momentu, kdy došlo k jeho pozastavení. Televize také získají možnost monitorovat vývoj svojí sledovanosti takřka v reálném čase prostřednictvím nové aplikace Online data. To vše díky peoplemetrům nové generace „SimEar“, které vyvinula právě společnost Mediaresearch.

Peoplemetr nové generace „SimEar“ od společnosti Mediaresearch

Nyní Mediaresearch provádí společně s agenturou STEM/MARK zaváděcí průzkum. Adresní opora zaváděcího výzkumu je důležitou součástí projektu, která svou přesně danou metodikou sběru a následného použití zabezpečuje kvalitu a objektivitu následně dotázaných informací. Především totiž zabraňuje jakémukoli jejich nežádoucímu ovlivnění tím, že zajišťuje skutečně náhodný vzorek dotázaných domácností v rámci výzkumu, vysvětluje firma. Výsledky zaváděcího průzkumu musí Mediaresearch prezentovat ATO na konci července 2012.

MMF24

Detail nového typu peoplemetru pro měření sledovanosti českých televizí

S ohledem na nečekaně dlouhý rozhodovací proces tendru ATO jsme sice již ve skluzu několika týdnů oproti obvyklému harmonogramu, ale zvládneme jeho realizaci v plnohodnotném požadovaném provedení a kvalitě, věří ředitel sekce elektronických měření Mediaresearch David Satranský. Televize Nova stále ještě nespecifikovala, jakým způsobem chce výběr společnosti Mediaresearch v tendru ATO napadnout. Generální ředitel Novy Jan Andruško ale nevyloučil ani možnost arbitráže.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).