Hlavní navigace

Měření sledovanosti projde kvůli digitalizaci změnami. Peoplemetry nestačí

26. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
26. 11. 2008

Sledovanost českých televizí by se mohla brzy měřit trošku jinak než doposud. Společnost Mediaresearch, která od roku 2004 provozuje pro Asociaci televizních organizací (ATO) takzvaný peoplemetrový panel domácností, podle něhož se vypočítává reálná sledovanost televizních pořadů i reklamy, totiž ATO navrhla několik změn. Speciálně by se měřila sledovanost televizí přes IPTV, mimo domácnosti a také sledování nahraných nebo zpožděných pořadů.

Kontinuální dotazníkový výzkum, který pro potřeby elektronického měření sledování zjišťuje vybavenost a chování televizních domácností, zaznamenal v posledních vlnách asi 2,5% zastoupení možnosti příjmu některé z IPTV služeb. Hranice 3 % přitom ukládá agentuře povinnost navržení řešení, jak sledovanost vzniklou na této technologii měřit, napsal týdeník Marketing a Media. O tom, že mnoho diváků sleduje televizi mimo svůj domov, není sporu. Mediaresearch proto uvažuje o měření sledovanosti v zaměstnání diváků a ve veřejných prostorech.

Společnost podle ředitelky PR a marketingu Ireny Wintrové navrhuje nové způsoby měření aplikovat na současném panelu 1 833 domácností, které mají v České republice připojený peoplemetr, případně tento panel ještě rozšířit. Pro měření sledovanosti mimo domov by firma použila přenosné peoplemetry ReMark, které si už vyzkoušela, případně tzv. face detektory na veřejných místech, na jejichž vývoji Mediaresearch spolupracuje s pražským ČVÚT.

KL24

Jejich princip spočívá v připojení peoplemetru k příslušnému televizoru a rovněž kamery, jež bude zabírat pole před přijímačem. Zvláštní software pak vyhodnotí, jak dlouho diváci televizi sledovali, jakého byli pohlaví a jejich přibližný věk. Tento postup má ovšem omezení související s ochranou osobních údajů, konstatuje Marketing a Media. Mediaresearch má měřit sledovanost českých televizí ještě minimálně do roku 2012.

O navrhovaných změnách měření sledovanosti českých televizí bude úterní rozhovor serveru DigiZone.cz s Irenou Wintrovou

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).