A začít je vždy nejlepší od začátku. Abychom hned věděli, kde se stala první chyba… V prvním díle nazvaném “Hořela nevěsta” dojde k požáru na svatbě. Nevěstě chytne vlečka, hoří jenom koneček, a přesto z ní servou celé šaty, aby bylo možné ukázat “herečku” v korzetu. A nastolit problém. Inu, asi by měly hořet i šaty, jinak je jejich strhávání a vše, co v této souvislosti následuje, naprosto nesmyslné. Včetně honičky s policistou na motocyklu. Policista nedokáže ne nijak zvlášť rychle jedoucí auto předjet a zastavit.
Režisér Sebechlebský zřejmě neumí natočit honičku, nebo mu v Primě sdělili, že to musí být na první dobrou a že nebude mít k dispozici profesionální řidiče. To spíše. A hned se ušetří. Vždyť to stačí potom říct, že řidička udělala deset dopravních přestupků. A víme, na čem jsme. Neústupný policista pak – pokud jde o pokutu – ustoupí prsům A. Bendové a následně zmizí, věc zůstane nadořešena. Scénáristka L. Konečná na ni v “záchvatu psaní” evidentně zapoměla.
Je ohromná legrace, že ženich se jmenuje Vopička a představte si, že nevěsta si vzala jeho jméno a tudíž budou děti ve škole trpět. Vopičky. Jéje, to je mi humor. Skoro jako z dávného časopisu Dikobraz.
V díle je scéna, kdy syn přijde na pole neúspěšně požádat otce o peníze. Když odchází, objeví se jeho sestra. Prohodí spolu pár slov, přijde k otci a nedozví se o bratrově prosbě nic. Jaký je důvod její návštěvy na poli, to zůstane divákům utajeno. Brzy se dozvíme, že všichni, “kdo hrajou v ňákejch seriálech, tak jsou pro ni (dceru herce hrajícího herce – J. Dvořák) odpad.” Oblíbené seriálové klišé. Zopakujeme si u jídla slovně, co se stalo na svatbě, jak hořely šaty. To je asi pro diváky, kteří si během požáru odskočili a neviděli to drama. Následně je sněden králík šampion, na což matka rodu – p. Gregorová – reaguje: “No Bože, tak jsme asi sežrali šampiona.” Hahaha…
Mladý muž chce svoji milenku (Hřebíčkovou) tak vehementně, že ji svalí na seno. Avšak, když je přistihne tatínek, po několika minutách “vášnivého sexu”, jsou oba skoro oblečení. Asi, že ji zase tak moc nechtěl. Před otcem se oba oblečení milenci stydí jako puberťáci. To jsou asi v zastydlé pubertě. Pan Dvořák hraje, že hraje divadlo a ta scéna je jeden z největších trapasů dílu. Ono nejhorší je, i pro kvalitního herce, hrát “šmíráka”. Milenec hlavní hrdinky je nahý v posteli své milenky – měl klíč a čekal na ni jako překvapení – a ona přichází maminka hrdinky (A. Vránová) a on se musí potupně vyplížit ven.
Při mileneckých scénách se všichni zakrývají dekami… Jako v českých filmech z hlubokého socialismu. Společnice ve svatební agentuře se pohádají, každá má jiný názor na to, jak firmu vést. To je nejdramatičtější scéna.
Svíčková romantika, majitelka salonu vše připraví na setkání s milencem a on přijde pozdě, protože manželce je zle. Překvapivě zvoní – proč si neodemkne? Klíče má, když jí před tím nahý vlezl do postele. Scénáristka byla trošku nepozorná. Pokračuje se hádkou milenců skrze jeho manželku – ona argumentuje tím, že loni o Vánocích musela dětem říct, “že ji kapr kousl do prstu” a proto bulila. Její seriálové děti jsou buď za hranicí demence nebo nevím… Pak hází jídlo do umyvadla, v koupelně je ucpaný odpad, kal ve vaně stoupá a nakonec zůstane skoro nahá na chodbě se zubařem.
Pozitivní na seriálu je to, že v něm jednak hrají skvělí herci – např. P. Kostka, O. Vízner, pak to, že dost scén je natočeno v exteriéru a nakonec to, že děj je veden pozitivně, směrem ke šťastnému konci.
Negativní na seriálu je to, že mu jednoznačně chybí koncepce, dramaturgie – není možné, aby scény zůstávaly nedokončeny, jako v případě s policistou. Je to všechno prvoplánové, bez tajemství, bez sebemenšího napětí. Vše je předem jasné, prostince nahozené, karty jsou rozdány. Ten je kladný, ten záporný, ten naivní, ten hloupý, ten…
Na seriál byly vynaloženy jistě nemalé prostředky. Domnívám se, že by bylo možné je vynaložit účelněji. Ale nutné je začít je od scénáře a kvalitní dramaturgie. Je to škoda, že vznikla pouze další “mydlinková opera”, na niž diváci zapomenou pět minut po skončení vysílání.