Hlavní navigace

Meziměsíčně pomohl hokej České televizi, v meziročním srovnání ale ztrácela

3. 6. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ KVĚTNA – Hokej pomohl růstu podílu kanálu ČT Sport, oproti loňskému květnu ale jeho podíl klesal.

Meziměsíční vývoj (vs. duben 2016)

Cílová skupina 15+

Oproti dubnu si nejvíce pohoršila ČT 1, která ztratila podíl ve výši 1,19 procenta, a hlavní Prima, které ubylo 1,03 procenta obecné cílové skupiny. Oslabil i podíl TV Barrandov, která si pohoršila o 0,4 procenta. Díky hokeji naopak nejvíce stoupala sledovanost ČT Sport, která se meziměsíčně polepšila o 4,37 procenta diváků starších patnácti let. Ostatní nárůsty nebyly zdaleka tak výrazné, nejvíce stoupl podíl Novy Cinema, a to o 0,1 procenta.

MINULÝ MĚSÍC: V dubnu měla mírný nárůst Nova, mírnou ztrátu ČT. Výsledek je vyrovnaný

Z pohledu televizních skupin stoupl podíl pouze České televizi, která svoji sledovanost navýšila o 2,73 procenta na celkových 31,83 procenta. Nejvíce oslabil podíl Primy, která musela odepsat 1,49 procenta obecné cílové skupiny a jejíž finální podíl činil 21,45 procenta. O 0,39 procenta poklesl i podíl kanálů skupiny Nova, která celkem oslovila 29,47 procenta diváků starších patnácti let. Takřka totožný pokles zaznamenaly i kanály skupiny Barrandov, jejichž podíl se snížil o 0,38 procenta a celkem je sledovalo 6,58 procenta obecné cílové skupiny.

TOP 10 všechny stanice (květen 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny byl meziměsíční nárůst sledovanosti u ČT Sport ještě výraznější, díky hokeji si polepšila o 5,34 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Lehký nárůst vykázaly i stanice zastupované společností Media Club, jejichž podíl stoupl o 0,2 procenta. Mírně si polepšila i Nova Cinema, která svůj podíl navýšila o 0,18 procenta. O nejvíce diváků naopak přišla ČT 1, které ubylo 0,99 procenta mladší cílové skupiny. Klesl i podíl hlavní Primy, která ztratila 0,92 procenta, stejně jako podíl hlavní Novy, která odepsala 0,76 procenta své primární obchodní skupiny.

MINULÝ ROK: Květen ve znamení České televize, díky hokeji porazila Novu a byla lídrem trhu

I u mladší cílové skupiny si mezi televizními skupinami polepšila pouze Česká televize, jejíž podíl stoupl o 3,68 procenta na celkových 27,08 procenta. Kanály Primy odepsaly 1,55 procenta mladších diváků a připsaly si podíl 22,16 procenta. Nova si meziměsíčně pohoršila o 1,17 procenta své primární obchodní skupiny a celkem její podíl tvořil 33,92 procenta. O 0,38 procenta mladší cílové skupiny přišly i stanice TV Barrandov, jejichž podíl se ustálil na 4,46 procenta.

Kanály – průměrné podíly (květen 2016)
Graf podílu kanálů (květen 2016)
Graf podílu skupin (květen 2016)

Meziroční vývoj (vs. květen 2015)

Cílová skupina 15+

Loňský hokejový šampionát podle všeho přitáhl k ČT Sport více diváků, protože v meziročním srovnání si stanice pohoršila o 2,93 procenta. V meziročním srovnání poklesl i podíl stanic zastupovaných společností Atmedia, a to o 0,69 procenta. O 0,6 procenta si pohoršila i hlavní Nova. Naopak největší nárůst vykázala TV Barrandov, jejíž podíl se meziročně zvýšil o 1,13 procenta. O více než jedno procento, konkrétně o 1,04 procenta, si polepšila i hlavní Prima. Stoupl i podíl ČT 1, která se meziročně posunula o 0,94 procenta.

Výrazně se hýbaly i podíly televizních skupin, výrazně poklesl podíl kanálů České televize, které meziročně přišly o 1,97 procenta obecné divácké skupiny. Skupina Nova pak svůj podíl oslabila o 1,45 procenta. Naopak si polepšila Prima, jejíž podíl se meziročně navýšil o 2,26 procenta. Uspěla i TV Barrandov, která letos v květnu oslovila o 2,16 procenta obecné cílové skupiny více než loni.

MMF24

Cílová skupina 15–54

Pokles sledovanosti ČT Sport oproti loňskému květnu je u mladší cílové skupiny ještě markantnější, její podíl klesl o 4,07 procenta. Ostatní poklesy nebyly tak dramatické, mediazastoupení Atmedia přišlo o 0,44 procenta mladší cílové skupiny a podíl Primy Zoom se snížil o 0,29 procenta. Naopak meziročně narostl podíl hlavní Primy, která si polepšila o 1,08 procenta. Stoupl i podíl Primy Cool a Barrandova Plus, u obou shodně o 0,42 procenta.

Mezi televizními skupinami nejvíce ztratila Česká televize, které meziročně ubylo 3,97 procenta mladší cílové skupiny. U své primární obchodní skupiny ztrácely i kanály Novy, které odepsaly 0,63 procenta uvedené cílovky. Naopak polepšila si Prima, která svůj podíl navýšila o 3,6 procenta. Svůj podíl posílily i kanály TV Barrandov, jejichž podíl stoupl o 1,27 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).