Hlavní navigace

Meziměsíčně ztrácela ČT 1, ve srovnání s minulým rokem klesá podíl Novy

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ BŘEZNA – Pokles podílu programu ČT 1 většinou dokázala vyrovnat stoupající sledovanost ČT Sport.

Doba čtení: 3 minuty

Meziměsíční vývoj (vs. únor 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály ztratila meziměsíčně nejvíce ČT 1, která přišla o 0,79 procenta obecné cílové skupiny. Ztrátu podílu ale vykompenzovala ČT Sport, která svůj podíl naopak o 0,76 procenta posílila. Ztrácela i TV Barrandov, které ubylo 0,42 procenta diváků starších patnácti let. O 0,25 procenta podílu u této cílové skupiny přišly i kanály sdružené v rubrice Ostatní, 0,23 procenta musela odepsat hlavní Nova. V plusu byla naopak hlavní Prima, která nabrala 0,31 procenta obecné cílové skupiny, a také ČT 24, která si polepšila o 0,34 procenta diváků starších patnácti let.

ÚNOROVÁ SLEDOVANOST: V únoru si nejlépe vedla Nova, meziměsíčně ztrácela podíl ČT 1

Z televizních skupin se do ztráty dostala Nova, která přišla o 0,39 procenta obecné divácké skupiny a její podíl tvořil 28,29 procenta, a Barrandov, který musel odepsat 0,34 procenta a skončil na celkovém podílu ve výši 6,78 procenta. Nejvíce si polepšily kanály Primy, jejich podíl stoupl o 0,56 procenta na celkových 23,01 procenta. Narostl i podíl České televize, a to o 0,42 na konečných 30,7 procenta.

Kanály – průměrné podíly (březen 2016)
Graf podílu kanálů (březen 2016)
Graf podílu skupin (březen 2016)

Cílová skupina 15–54

Z televizních kanálů vykázala největší ztrátu hlavní Nova, která oproti únoru ztratila 1,06 procenta své primární obchodní skupiny. Ztrácela i TV Barrandov, ta přišla o 0,37 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let. O 0,34 procenta diváků mladších 54 let pak přišla ČT 1. Naopak ČT Sport si o 0,97 procenta uvedené cílové skupiny polepšila. Svůj podíl navýšila i hlavní Prima, konkrétně o 0,45 procenta. O 0,35 procenta pak svůj sledovanostní podíl navýšila Prima Love.

MINULÝ ROK: Březen potvrdil trend stárnutí publika ČT i Novy, naopak Prima omlazuje

Mezi televizními skupinami se nejlépe vedlo České televizi, jejíž podíl vzrostl o 0,93 procenta na celkových 25,08 procenta. Polepšily si i stanice Primy, jejich podíl se navýšil o 0,78 procenta na výsledných 23,82 procenta. Pohoršila si naopak Nova, které podíl poklesl o 1,25 procenta na konečných 33,44 procenta. Mírně oslabily i programy TV Barrandov, konkrétně o 0,28 procenta, a jejich podíl tvořil minulý týden 4,72 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Meziroční vývoj (vs. březen 2015)

Cílová skupina 15+

Nejvíce si v meziročním srovnání polepšila TV Barrandov, jejíž podíl narostl o 1,58 procenta. Polepšila si i ČT 1, která meziročně nabrala 0,89 procenta diváků starších patnácti let. Hlavní Prima pak svůj sledovanostní podíl navýšila o 0,8 procenta. Naopak hlavní Nova meziročně odepsala 3,75 procenta diváků z obecné věkové skupiny. O 0,46 procenta si pohoršila ČT Sport a srovnatelných 0,44 procenta musely oželet kanály zastupované společností Atmedia.

U televizních skupin oslabily pouze programy TV Nova, které meziročně ztratily podíl ve výši 4,64 procenta. Naopak Prima meziročně nabrala 1,75 procenta obecné divácké skupiny. Barrandov pak díky spuštění tří nových kanálů posílil o 2,93 procenta. České televizi přibylo 0,49 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u své primární obchodní skupiny nejvíce meziročně ztratila hlavní Nova, která přišla o 3,71 procenta této cílové skupiny. Kanál Smíchov pak ztratil 0,52 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let a půl procentního bodu musela oželet ČT Sport. Naopak do výrazného plusu šla hlavní Prima, které přibylo 1,31 procenta mladší cílové skupiny. Polepšila si i TV Barrandov, a to o 0,81 procenta.

Mezi televizními skupinami se nejlépe vedlo Barrandovu a Primě, Primě meziročně přibylo 2,78 procenta mladší cílové skupiny a Barrandov si polepšil o 1,98 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Výrazně naopak v meziročním srovnání poklesl podíl Novy, která musela odepsat 4,7 procenta své primární cílové skupiny. Nepatrně poklesl i podíl České televize, která ztratila 0,19 procenta.

Našli jste v článku chybu?