Hlavní navigace

Meziročně díky ČT Sport výrazně posiluje Česká televize

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupiny Nova i Prima klesají, relativně výrazně však jen ta první. Velmi mírný nárůst můžeme pozorovat u Barrandova.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 23. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala stanice Nova, která ztratila 2,47 procenta diváků starších patnácti let. Nejinak na tom byla i Prima, která přišla o 1,05 procenta uvedené cílové skupiny. Ztrácely i kanály sdružené pod skupinou Ostatní, a to o 0,65 procenta obecné divácké skupiny. Naopak výrazně posílila stanice ČT Sport o 4,67 procenta, ČT 24 (o 0,41 %) a mírně také narostla ČT 1. Ta si připsala 0,25 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nahoru se dere ČT Sport, ostatní kanály spíše stagnují

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která díky ČT Sport narostla o 5,28 procenta a celkem oslovila 33,75 procenta diváků starších patnácti let. Neznatelně si polepšila i TV Barrandov, jejíž podíl stoupl o 0,09 procenta na celkových 6,46 procenta. Nejvíce ztrácela Nova, a to 3,21 procenta obecné cílové skupiny, a vykázala tak 29,08 procenta. Poklesla i Prima, která přišla o 1,51 procenta a celkem ji sledovalo 20,64 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (24. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázala největší ztrátu stanice Nova, která klesla o podíl 2,61 procenta, a také Prima, která ztratila 0,9 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT Sport, a to ještě více, a polepšila si tak o 5,09 procenta. Lehce narostl i podíl ČT 1, která si k dobru připsala 0,23 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Obdobný nárůst vykázala i TV Barrandov, která posílila o 0,26 procenta. Naopak podíl kanálů sdružených ve skupině Ostatní u mladších diváků o 0,93 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, rostla nejvíc i jako skupina. U mladých byla nad ČT

Česká televize opět výrazně posílila i jako televizní skupina, když nabrala 5,32 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 28,49 procenta. Posílila i TV Barrandov, jejíž podíl narostl o 0,26 procenta a celkem dosáhl 4,55 procenta. Ostatní kanály oslabovaly, nejvíce stanice Nova o 3,24 procenta a její celkový podíl tvořil 33,58 procenta. Klesla i skupina FTV Prima, a to o 1,54 procenta na celkových 21,6 procenta.

Kanály – průměrné podíly (24. týden 2016)
Graf podílu kanálů (24. týden 2016)
Graf podílu skupin (24. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 25. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT Sport si meziročně polepšila o plných 7,33 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,54 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 1,98 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Prima, která přišla o 1,1 procenta. Posílila ještě ČT 24, a to o 0,24 procenta, a také Kino Barrandov, které si připsalo 0,47 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela Nova, zato poměrně výrazně – přišla o 3,84 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 0,78 procenta. Nejvíce ale posílila Česká televize, jejíž podíl díky ČT Sport stoupl o 6,64 procenta. Naopak lehce ztrácela FTV Prima, a to o 1,06 procenta.

PR Summit tip Alza

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT Sport a podíl stoupl o 8,03 procenta. Nejvýraznější ztrátu zaznamenala hlavní Nova, která meziročně přišla o 2,16 procenta své primární cílové skupiny, a také kanály sdružené pod skupinou Ostatní, které ztratily 1,48 procenta. Klesla i Prima Cool, u mladších diváků meziročně ztratila 1,09 procenta. Posílila TV Barrandov, podíl stoupl o 0,27 procenta, a také Barrandov Plus (o 0,19 %).

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 4,05 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 0,48 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 6,38 procenta, navýšily kanály České televize. Stanice FTV Prima pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let přišly o 0,87 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?