Hlavní navigace

Meziročně klesá jen Česká televize, ztrácí i stanice ČT sport

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Sportovní kanál veřejnoprávní televize klesl také v rámci týdenního srovnání.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 19. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala stanice ČT sport, která odepsala 2,49 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i zpravodajská ČT24, která přišla o 0,89 procenta obecné divácké skupiny. Výpadek jen částečně kompenzovala ČT1, která si polepšila o 0,9 procenta uvedené cílové skupiny. Filmový kanál Nova Cinema ztrácí 0,34 procenta, naopak nejvíce posílila Prima, a to o 0,99 procenta, a také TV Barrandov, která si připisuje 0,45 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Hokej nejméně ublížil skupině Barrandov, oproti minulému týdnu narostl podíl ČT o více než tři procenta

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která sice ztrácela 2,27 procenta, ale celkem oslovila 32,11 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i FTV Prima, jejíž podíl stoupl o 1,85 procenta na celkových 20,69 procenta, a také Barrandov, u nějž dosáhl 8,5 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,24 procenta. Poklesl ještě podíl Skupiny Nova, která přišla o 0,11 procenta a celkem ji sledovalo 29,5 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (20. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků opět vykázala největší ztrátu stanice ČT sport, která přišla o podíl 3,23 procenta, a oslabila také ČT24, která ztratila 0,35 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejvíce v této divácké skupině posílila stanice Prima Cool, která si polepšila o 0,82 procenta. Narostl i podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 0,73 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i stanice O, která posílila o 0,61 procenta. Naopak podíl filmového kanálu Nova Cinema u mladších diváků o 0,36 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Díky hokejovému mistrovství byla minulý týden Česká televize jedničkou

Česká televize poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 2,99 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 29,32 procenta. Všechny ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 2,04 procenta a celkem činil 20,51 procenta. O 0,26 procenta pak posílily stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 35,17 procenta. Neznatelně posílila i skupina Barrandov, i když to bylo pouze 0,03 procenta na celkových 4,67 procenta.

Kanály – průměrné podíly (20. týden 2017)
Graf podílu kanálů (20. týden 2017)
Graf podílu skupin (20. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 19. týden 2016)

Cílová skupina 15+

TV Barrandov si meziročně polepšila o 1,57 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,51 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl TV Nova, která meziročně odepsala 1,19 procenta diváků starších patnácti let. Nejvyšší ztrátu ale zaznamenal kanál ČT sport, který přišel o 3,89 procenta. Posílila ještě Nova Cinema, a to o 1,02 procenta, a také Nova Action, která si připsala 1,09 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, zato poměrně výrazně – přišla o 3,79 procenta všeobecné věkové skupiny. S přehledem nejvíce si polepšila skupina Barrandov, která si připsala 2,52 procenta. Posílila i Nova, její podíl stoupl o 1,32 procenta, a také FTV Prima. Ta nabrala 0,67 procenta divácké skupiny 15+.

Brand 2018 Lovebrand

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala filmová Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 2,02 procenta. Naopak nejvíce ztrácel kanál ČT sport, který přišel o 4 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Ztrátu zaznamenala i hlavní Nova, která meziročně odepisuje 1,42 procenta své primární cílové skupiny, a také stanice sdružené pod položkou Ostatní, které ztrácejí 1,77 procenta. Nova Action svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,22 procenta a posílila i stanice Nova 2 – její podíl stoupl o 0,99 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 2,86 procenta diváků mladších 54 let. Všechny ostatní skupiny už posilují. Barrandov si připsal 0,6 procenta a FTV Prima meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,43 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,87 procenta, navyšují stanice Skupiny Nova.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?