Hlavní navigace

Meziročně nejvíce klesají kanály skupiny Ostatní, posilují Barrandov a Nova

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Prakticky ve všech sledovaných skupinách ztrácejí Česká televize a FTV Prima.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 16. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT sport, který ztratil 1,03 procenta diváků starších patnácti let, a také stanice ČT1, která přišla o 0,36 procenta obecné divácké skupiny. Výpadek jen částečně kompenzovala stanice ČT24, která si polepšila o 0,38 procenta uvedené cílové skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl 0,48 procenta, naopak posílila, o 0,62 procenta, TV Barrandov a také Nova Action, a to o 0,41 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně nejvíce ztrácejí kanály sdružené pod položkou Ostatní

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která posílila o 0,83 procenta a celkem oslovila 31,94 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i FTV Prima, jejíž podíl stoupl o 0,15 procenta na celkových 22,07 procenta, a také Barrandov, u níž dosáhl 9,3 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,44 procenta. Poklesl tak podíl jedině České televizi, která přišla o 1,05 procenta a celkem ji sledovalo 26,94 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (17. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT sport, který přišel o 1,1 procenta, a také ČT1, která ztratila 1,04 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice Nova Action, která si polepšila o 0,72 procenta. Narostl i podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 0,48 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a nárůst vykázala i Nova 2, která posílila o 0,74 procenta. Naopak podíl stanice Prima u mladších diváků o 0,63 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Oproti minulému týdnu posilovala prakticky jen Nova

Česká televize lehce klesla i jako televizní skupina, když přišla o 1,54 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 22,68 procenta. Ztrácela i FTV Prima, byť neznatelně, a podíl klesl pouze o 0,04 procenta a celkem tak činil 22,41 procenta. O 0,22 procenta klesla skupina Barrandov a její celkový podíl dělal 5,12 procenta. Posiluje pouze Skupina Nova a nárůst dělá 1,57 procenta při celkových 38,61 procenta.

Kanály – průměrné podíly (17. týden 2017)
Graf podílu kanálů (17. týden 2017)
Graf podílu skupin (17. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 16. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztrácí 1,01 procenta, nejvíce to však postihlo kanály skupiny Ostatní, které v meziročním srovnání přišly o 2,58 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl TV Nova, která meziročně odepsala 1,04 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu ale kompenzuje Nova Action, která si připsala 1,26 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,51 procenta, a také filmová Prima Max, která přidala 1,06 procenta.

Z pohledu skupin nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 1,53 procenta všeobecné věkové skupiny, a také FTV Prima. Ta odepisuje 0,29 procenta. Nejvíce si polepšil Barrandov, který si připsal 2,32 procenta, a posílila také skupina Nova, která si v kategorii 15+ připisuje 0,95 procenta.

MIF18 tip v článku ROSA

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova 2, jejíž podíl stoupl o 1,37 procenta, a také Nova Action. Ta si u diváků ve věku od 15 do 54 let připsala 1,35 procenta. Nejvýraznější ztrátu opět zaznamenávají kanály v položce Ostatní, které meziročně přicházejí o 3,11 procenta, a také Prima love, která ztratila 1,23 procenta. Ztrátu u své primární cílové skupiny zaznamenala také hlavní Nova, která meziročně poklesla o 0,97 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela Prima, která přišla o 0,45 procenta diváků mladších 54 let, naopak posílil Barrandov, který si připsal 0,19 procenta. Nejvíce však svůj podíl, o 2,1 procenta, navyšují kanály skupiny Nova. Česká televize je pak meziročně u věkové kategorie 15 až 54 let na svém a stoupla jen o neznatelných 0,05 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?