Hlavní navigace

Meziročně nejvíce ztrácí Prima a stanice skupiny Ostatní

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Naopak nejvíce posiluje skupina Nova, zejména filmová Nova Cinema a stanice Fanda.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 3. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT sport, který ztratil 1,22 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i ČT1, která přišla o 0,49 procenta obecné divácké skupiny, a také zpravodajská stanice ČT24. Ta odepsala 0,54 procenta. Výpadek částečně kompenzoval nárůst stanice ČT2, která si polepšila o 1,08 procenta uvedené cílové skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní nabírají 0,29 procenta a posiluje rovněž filmová Nova Cinema, a to o 0,38 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Barrandov minulý týden opět nad osmi procenty, pokračuje pokles České televize

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která si připsala 0,57 procenta a celkem oslovila 29,89 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejvíce ztrácela Česká televize, jejíž podíl klesl o 1,15 procenta na celkových 29,27 procenta a skončila tak těsně druhá. Všechny zbývající skupiny posilují a v případě FTV Prima, u níž podíl dosáhl 20,95 procenta obecné cílové skupiny, to činí 0,19 procenta. O stejný podíl navýšila i skupina Barrandov a celkem ji tak sledovalo 8,49 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (4. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázal nejvyšší ztrátu kanál ČT sport, který přišel o podíl 1,71 procenta, a ztrácela i zpravodajská ČT24, která odepsala 0,44 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT2, která si polepšila o 0,67 procenta. Narostl i podíl Novy Cinema, která si k dobru připsala 0,93 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a nárůst vykázal i kanál Smíchov, který posílil o 0,51 procenta. Podíl filmové stanice Prima Max naopak u mladších diváků o 0,46 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: V týdenním srovnání si nejvíce pohoršila ČT sport

Česká televize nejvíce poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 1,77 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 23,84 procenta. Lehce ztratila i skupina Barrandov, a to 0,29 procenta na celkových 5,18 procenta. Všechny ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl vzrostl o 0,27 procenta a celkem činil 21,82 procenta. Zdaleka nejvíce, o 1,6 procenta, pak posilují stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 36,78 procenta.

Kanály – průměrné podíly (4. týden 2017)
Graf podílu kanálů (4. týden 2017)
Graf podílu skupin (4. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 4. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně klesla o 1,12 procenta, ještě hůře na tom jsou kanály skupiny Ostatní, které přišly v meziročním srovnání o 1,56 procenta obecné divácké skupiny. Nejvýrazněji však poklesl podíl televize Prima, která meziročně odepsala 2,01 procenta diváků starších patnácti let. Posílila filmová Nova Cinema, která si připisuje 1,02 procenta, a také kanál Fanda, který nabral 0,85 procenta. Ještě o něco lépe, o 0,9 procenta, jsou na tom stanice sdružené pod položkou Atmedia.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela FTV Prima a poměrně výrazně – přišla o 2,19 procenta všeobecné věkové skupiny. Oslabila i Česká televize, jejíž podíl klesl o 0,52 procenta. Ostatní televizní skupiny v kategorii v 15+ posilují, a tak Barrandov nabral 1,22 procenta, ještě více však stoupl podíl skupiny Nova, a to o plných 2,24 procenta.

NMI18_Krausova

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky bodovala stanice Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 1,85 procenta. Diváci ve věku od 15 do 54 let však rostou i kanálu ČT :D; meziročně nabral 0,94 procenta. Nejvýraznější ztrátu zaznamenaly stanice sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně odepisují 2,33 procenta. Ztrácela ale také hlavní Prima, která přišla o 1,57 procenta, a podobně je na tom i stanice Prima Cool, u níž podíl v rámci její primární cílové skupiny klesl o 1,13 %. Naopak stanice sdružené po položkou Media Club u mladších diváků podíl o 0,91 procenta navyšují.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela FTV Prima, která přišla o 2,61 procenta diváků mladších 54 let. Naopak nejvíce posílila skupina Nova, která si připsala 3,33 procenta diváků své primární cílové skupiny. Svůj podíl, o 0,33 procenta, ale navyšují i barrandovské kanály. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,5 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?