Hlavní navigace

Meziročně nejvýrazněji klesá Nova, posiluje Česká televize

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova ale klesala i v rámci týdne, a to nejen u obecné divácké skupiny, ale i u mladších diváků.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 25. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala Nova, která ztratila 3,18 procenta diváků starších patnácti let. Poklesla i stanice ČT 24, a to o 0,71 procenta, výpadek ale kompenzovala ČT 1, která si polepšila o 0,85 procenta uvedené cílové skupiny. Ztrácela i Prima, která přišla o 0,8 procenta obecné divácké skupiny. Naopak kanály sdružené v položce Ostatní si polepšily o podíl 1,28 procenta. Posílila také Prima Cool, a to o 0,47 procenta všeobecné věkové skupiny, a částečně tak kompenzovala ztrátu hlavní Primy.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Fotbal svědčí České televizi, meziročně oslabuje Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která si navíc připsala 0,33 procenta a celkem oslovila 34,19 procenta diváků starších patnácti let. Polepšil si i Barrandov, jehož podíl stoupl o 0,42 procenta na celkových 7,58 procenta. Neznatelně ztrácela Prima, u níž podíl dosáhl 20,53 procenta obecné cílové skupiny při poklesu 0,09 procenta. Nejvíce tak klesla skupina Nova, která přišla o 2,53 procenta a celkem ji sledovalo 25,47 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (26. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala největší ztrátu hlavní Nova, která přišla o podíl 2,78 procenta, a také ČT 1, která ztratila 0,4 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílily kanály sdružené v položce Ostatní a polepšily si o 1,12 procenta. Narostl i podíl stanice Nova Cinema, která si k dobru připsala 0,53 procenta diváků ve věku 15–54. Nárůst vykázala i Prima Cool, která posílila o 0,77 procenta. Naopak podíl zpravodajského kanálu ČT 24 u mladších diváků o 0,36 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Fotbalové Euro 21 přineslo minulý týden největší růst ČT Sport, propadala se Prima

Nova u mladšího publika nejvíce poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 2,02 procenta a její celkový podíl činil 31,1 procenta. Ztrátu ale vykázala i Česká televize, která odepsala 0,87 procenta diváků ve věku mezi 15–54 a její celkový podíl dělal 27,54 procenta. Ostatní stanice posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl nejvíce, a to o 0,99 procenta, a celkem se dostal na 22,84 procenta. O 0,31 procenta posílila i skupina Barrandov na celkových 4,96 procenta.

Kanály – průměrné podíly (26. týden 2016)
Graf podílu kanálů (26. týden 2016)
Graf podílu skupin (26. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 27. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 si u obecné divácké skupiny meziročně polepšila o 1,91 procenta. Ještě výrazněji lépe na tom ale byl kanál ČT Sport, který si připsal 4,08 procenta, a posílila i TV Barrandov, která si připsala 0,76 procenta. Naopak stanice Nova v meziročním srovnání ztrácela nejvíce, a to 6,22 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl ale i podíl TV Prima, která meziročně odepsala 1,45 procenta diváků starších patnácti let, a ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 0,77 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela nejvíce Nova, a to poměrně výrazně – přišla o 7,35 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 1,84 procenta. Nejvíce pak posílila Česká televize, jejíž podíl stoupl o 6,14 procenta. Pokud jde o skupinu FTV Prima, ta meziročně poklesla o 0,22 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT Sport, jejíž podíl stoupl o 4,6 procenta. ČT 1 pak nabrala 0,75 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejvýraznější ztrátu zaznamenala hlavní Nova, která meziročně přišla o 6,44 procenta své primární cílové skupiny, a také Nova Cinema, která ztratila 0,83 procenta. Prima svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 0,51 procenta, stanice Prima Zoom však vykázala ztrátu a její podíl klesl o 0,68 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 7,75 procenta diváků mladších 54 let. O něco posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 0,81 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,9 procenta, navýšila Česká televize. Kanály FTV Prima pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stouply o 2,09 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?