Hlavní navigace

Meziročně roste podíl Primy, naopak Nově klesl i o více než pět procent

29. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Návrat biatlonu pomohl kanálu ČT Sport, jeho sledovanost oproti minulému týdnu výrazně narostla. Meziročně ale jeho podíl klesl.

Mezitýdenní vývoj (vs. 7. týden 2016)

Cílová skupina 15+

V mezitýdenním srovnání si díky opětovnému nástupu biatlonu nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž podíl se mezi diváky staršími patnácti let navýšil o 1,25 procenta. Ostatní změny jsou víceméně nevýznamné. Největší pokles vykázala TV Barrandov, její podíl klesl o 0,57 procenta. O půl procentního podílu klesl i podíl stanic sdružených v kolonce Ostatní. Klesl i podíl kanálu Nova Cinema, a to o 0,38 procenta, a podíl ČT 2, která si pohoršila o 0,35 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Absence biatlonu oslabila z týdenního pohledu ČT Sport, dále klesá podíl Novy

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, která svůj podíl navýšila o 0,92 procenta na pěkně zaokrouhlených třicet procent. Polepšila si i Prima, jejíž podíl narostl o 0,41 procenta na 23,04 procenta. Klesl naopak podíl TV Barrandov, její kanály oslovily o 0,48 procenta diváků méně, celkem to činilo 6,89 procenta. Pohoršila si i skupina Nova, o 0,43 procenta, a její celkový podíl tvořil 28,77 procenta diváků starších patnácti let.

TOP 10 všechny stanice (9. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny si nejlépe vedla ČT Sport, která svůj sledovanostní podíl navýšila o 1,01 procenta. O 0,3 procenta si oproti minulému týdnu polepšilo Óčko. Nejvýznamnější pokles vykázaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejich podíl klesl o 0,93 procenta. Pokles zaznamenaly i kanály České televize, ČT 2 si pohoršila o 0,38 procenta divácké skupiny ve věku od 15 do 54 let a ČT 1 odepsala 0,33 procenta uvedené cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Nova díky Policii Modrava skokanem minulého týdne, u mladých nejvíce rostla ČT Sport

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Prima, jejíž podíl narostl o 0,82 procenta na 23,69 procenta. Polepšila si i Česká televize, konkrétně o půl procenta na celkových 23,86 procenta. O nepatrných 0,04 procenta si pohoršil Barrandov, jehož celkový podíl činil 5,03 procenta. O 0,72 procenta pak klesl podíl skupiny Nova, která oslovila 34,76 procenta diváků své primární cílové skupiny.

Kanály – průměrné podíly (9. týden 2016)
Graf podílu kanálů (9. týden 2016)
Graf podílu skupin (9. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 9. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály si v meziročním pohledu nejvíce polepšila TV Barrandov, které přibylo 1,34 procenta diváků. Nárůst vykázala i Prima, jejíž podíl narostl o 0,88 procenta diváků starších patnácti let. Největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který v meziročním srovnání přišel o 4,12 procenta diváků, a Nova Cinema, jejíž podíl se zmenšil o 1,23 procenta diváků uvedené cílové skupiny.

I mezi televizními skupinami zaznamenala největší ztrátu Nova, která přišla o 5,43 procenta diváků. Skupina TV Barrandov díky novým kanálům navýšila svůj podíl o 2,68 procenta. O 2,08 procenta si svůj podíl vylepšily i kanály ze skupiny Prima. Česká televize si polepšila o 1,13 procenta diváků obecné divácké skupiny.

CS24 tip temata

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi stanicemi si meziročně u mladší cílové skupiny polepšila Prima, která oslovila o 1,35 procenta diváků více. O jedno procento narostl i podíl TV Barrandov, ČT si pak polepšila o 0,9 procenta. Největší pokles zaznamenaly dva kanály Novy, hlavní Nova si pohoršila o 3,55 procenta, Nova Cinema pak přišla o 1,45 procenta podílu své primární cílové skupiny.

Z pohledu podílu televizních skupin přišla Nova meziročně o 5,19 procenta své cílové skupiny. Ostatní televize zaznamenaly nárůst, nejvýrazněji Prima, která posílila o 3,12 procenta. Skupina kanálů Barrandov si polepšila o 2,16 procenta a Česká televize i nepatrných 0,18 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).