Hlavní navigace

Meziročně televizní skupiny stoupají, klesá pouze Nova

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova snížila meziroční ztrátu pod pět procent, kromě Barrandova nejvíce stoupl podíl FTV Prima.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 12. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 24, který ztratil 1,01 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale kompenzovala stanice ČT Sport, která si polepšila o 1,41 procenta uvedené cílové skupiny. Ztrácela i ČT 1, která přišla o 0,72 procenta obecné divácké skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl 0,23 procenta. Naopak posílila Prima o 0,53 procenta a také Nova o 0,82 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Sváteční program svědčil ČT 1, Nova meziročně poklesla o více než šest procent

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která sice ztrácela o 0,38 procenta, ale celkem oslovila 30,24 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i Nova, jejíž podíl stoupl o 0,24 procenta na celkových 28,58 procenta, a také Prima, u níž dosáhl 23,21 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,58 procenta. Poklesl tak podíl jedině skupině Barrandov, která přišla 0,16 procenta a celkem ji sledovalo 6,83 procenta uvedené divácké skupiny.

Kanály – průměrné podíly (13. týden 2016)
Graf podílu kanálů (13. týden 2016)
Graf podílu skupin (13. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT 1, který přišel o podíl 1,11 procenta, a také ČT 24, který ztratil 0,85 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT Sport, která si polepšila o 1,21 procenta. Narostl i podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 1,07 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i Prima Cool, která posílila o 0,64 procenta. Naopak podíl filmového kanálu Nova Cinema u mladších diváků o 0,56 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: TV Barrandov skokanem minulého týdne, meziročně si nejvíc polepšila Nova Cinema

Česká televize lehce poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 0,61 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 23,85 procenta. Všechny ostatní stanice posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 0,90 procenta a celkem činil 24,66 procenta. O 0,12 procenta pak posílily stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 33,61 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo pouze 0,05 procenta na celkových 4,86 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Meziroční vývoj (vs. 14. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 si meziročně polepšila o 1,99 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,17 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 2,93 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 1,42 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,08 procenta, a také Prima, která si připsala 1,03 procenta.

TOP 10 všechny stanice (13. týden 2016)

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Nova, zato poměrně výrazně – přišla o 4,89 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 2,68 procenta. Posílila i Česká televize, její podíl stoupl o 1,65 procenta. Ještě více pak stoupl podíl stanice TV Prima, a to o 2,31 procenta.

KL2018 Tip nominace

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT 1, jejíž podíl stoupl o 1,45 procenta. ČT Sport ale ztratila 1,09 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenala hlavní Nova, která meziročně přišla o 2,60 procenta své primární cílové skupiny, a také Nova Cinema, která ztratila 1,55 procenta. Naopak Prima svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,73 procenta a posílila i stanice Prima love, jejíž podíl stoupl o 0,60 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 4,76 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 1,81 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,13 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,33 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?