Hlavní navigace

Meziročně televizní skupiny stoupají, mírně klesá jen ČT

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Kromě Barrandova nejvíce stoupl, u obou cílových diváckých skupin, podíl FTV Prima.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 42. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala televize Nova, která ztratila 0,79 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela ale i Prima, která přišla o 0,38 procenta uvedené cílové skupiny, a také TV Barrandov. Ta odepisuje 0,41 procenta obecné divácké skupiny. Nejvíce posiluje stanice ČT sport, která nabrala 1,39 procenta. A také zpravodajská ČT24, která narostla o 0,47 procenta diváků starších patnácti let. Posílil ale i filmový kanál Prima Max, a to o 0,46 procenta všeobecné věkové kategorie.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Podíl TV Nova roste v mezitýdenním i meziročním srovnání

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice ztrácela 0,7 procenta, ale celkem oslovila 30,19 procenta diváků starších patnácti let, a tak těsně udržela náskok před Českou televizí. Ta jako jediná posilovala, a to o 1,4 procenta, a celkově vykazuje 29,16 procenta. U skupiny Prima dosáhl podíl 22,29 procenta obecné cílové skupiny při zanedbatelném poklesu 0,1 procenta. Poklesl podíl i skupině Barrandov, která přišla o 0,48 procenta a celkem ji sledovalo 7,58 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (43. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků nejvíce narostl kanál ČT sport, který si připsal 1,11 procenta, a tak více než kompenzoval pokles stanice ČT2, která ztratila 0,39 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila filmová Prima Max, která si polepšila o 0,63 procenta. Narostl i podíl stanic sdružených pod Atmedia, které si k dobru připisují 0,3 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak pokles vykázala Prima Cool, která ztratila 0,71 procenta. Nejvíce však ztrácela televize Nova, která ve své cílové skupině odepisuje 1,3 procenta.

MINULÝ ROK: ČT jako skupina roste o stejnou část podílu na publiku, kterou meziročně ztrácí Nova

I u mladších diváků nejvíce jako televizní skupina poklesla Nova, když přišla o 1,24 procenta své hlavní cílové skupiny a její celkový podíl činil 36 procent, což ji stále s přehledem řadí do čela. Lehce poklesla i skupina Barrandov, i když to bylo jen o 0,27 procenta na celkových 5,22 procenta. Všechny ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 0,11 procenta a celkem činil 23,55 procenta. Nejvíce v 15–54 posílila Česká televize, a to o 1,09 procenta na celkový podíl 23,04 procenta.

Kanály – průměrné podíly (43. týden 2016)
Graf podílu kanálů (43. týden 2016)
Graf podílu skupin (43. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 44. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztratila 0,87 procenta. Ještě více poklesl podíl televize Prima, která meziročně odepsala 1,76 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácejí i kanály skupiny Ostatní, které přišly v meziročním srovnání o 1,38 procenta obecné divácké skupiny. Naopak posiluje Nova Cinema, která si připsala 0,66 procenta. Nejvíce však narostlo Kino Barrandov, a to o 0,71 procenta, a také stanice Barrandov Plus, která si připsala 0,49 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze ČT1, i když nijak výrazně – přišla o 1,46 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 1,01 procenta, a o něco více pak ještě stoupl podíl FTV Prima, a to o 1,11 procenta. Nepatrně posílila také skupina Nova, jejíž podíl narostl o 0,28 procenta.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce ztrácela hlavní Prima, jejíž podíl klesl o 1,72 procenta. Ztratila i stanice ČT sport, která přišla o 1,27 diváků ve věku od 15 do 54 let. Výraznější ztrátu pak zaznamenaly kanály sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně přicházejí o 1,45 procenta. I ve skupině 15–54 posiluje Nova Cinema, která přidala 1,27 procenta, a Kino Barrandov (0,58 procenta). U mladších diváků ještě narostla stanice ČT sport, jejíž podíl stoupl o 0,57 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak významné. Jako jediná ztrácela Česká televize, která přišla o 1,22 procenta diváků mladších 54 let. Všechny ostatní TV skupiny pak posilují. Barrandov si díky spuštění nových kanálů připsal 0,66 procenta, Nova u své primární věkové kategorie posiluje o 0,32 a sledovanost roste také FTV Prima. Ta celkově vzato navyšuje svůj podíl nejvíce, a to o 1,41 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?