Hlavní navigace

Meziročně ztrácí, díky ČT sport, pouze Česká televize

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Polepšil si Barrandov a lehce meziročně posílila i Nova. Nejvíce pak stoupl podíl stanice Prima.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 21. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala TV Barrandov, která ztratila 0,48 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i Prima, která přišla o 0,39 procent obecné divácké skupiny. O podíl 0,24 procenta přišla i stanice ČT sport. Naopak nejvíce posílila Nova, a to o 0,93 procenta. Prakticky shodně posiluje ČT 1 (0,23 %) a kanály sdružené pod skupinou Ostatní – o 0,24 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Konec hokejového mistrovství ublížil ČT Sport, naopak roste podíl TV Barrandov

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, které stoupl podíl o 0,73 procenta a celkem oslovila 32,7 procenta diváků starších patnácti let. Neznatelně si polepšila Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,05 procenta na celkových 26,84 procenta. Nejvíce poklesl podíl skupině Barrandov, která přišla 0,63 procenta a celkem ji sledovalo 6,61 procenta uvedené divácké skupiny. Lehce také ztrácela Prima (0,20 %), u níž podíl dosáhl 22,27 procenta obecné cílové skupiny.

Top 10 všechny stanice (22. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala největší ztrátu Prima, která přišla o podíl 0,53 procenta, a také ČT sport, který ztratil 0,48 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let. Ztrácela i ČT 1, a to 0,3 procenta. Nejvýrazněji narostl podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 0,89 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let. Nárůst vykázala i Prima Max, která posílila o 0,50 procenta. Posilují ale i stanice sdružené pod názvem Ostatní, a to o 0,48 procenta.

MINULÝ ROK: Tenis minulý týden odlákal mladé diváky od Novy k ČT Sport, která byla čtyřkou trhu

Česká televize jako skupina o něco poklesla, když přišla o 0,57 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 20,51 procenta. Ještě více to postihlo skupinu Barrandov, jejíž podíl klesl o 0,62 procenta a celkem činil 4,42 procenta. Mírně u mladších diváků klesla také FTV Prima, která ztratila 0,17 procenta a celkem její podíl dělal 23,55 procenta. Posílila tak jedině skupina Nova (o 0,88 %) a celkový podíl činil 37,64 procenta.

Kanály – průměrné podíly (22. týden 2016)
Graf podílu kanálů (22. týden 2016)
Graf podílu skupin (22. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 23. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Nejvíce si meziročně polepšila, o 1,12 procenta, Nova. Naopak stanice ČT sport přišla v meziročním srovnání o 3,87 procenta obecné divácké skupiny. Poklesly i kanály sdružené pod položkou Atmedia, které meziročně odepsaly 1,02 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Prima Zoom, která přišla o 0,36 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 0,84 procenta, a také Prima, která si připsala 1,02 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela, díky ČT sport, pouze Česká televize, zato poměrně výrazně – přišla o 3,22 procenta všeobecné věkové skupiny. Polepšil si Barrandov, který si připsal 1,84 procenta. Lehce posílila i Nova a její podíl stoupl o 0,28 procenta. Nejvíce pak stoupl podíl stanice TV Prima, a to 2,29 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova, jejíž podíl stoupl o 1,73 procenta. Nejvýraznější ztrátu zaznamenal ČT sport, který meziročně přišel o 4,63 procenta, a také ČT 1, která ztratila 0,42 procenta. Ztrácela i stanice Prima Zoom, která přišla o 0,57 diváků ve věku od patnácti do 54 let. Naopak posílila Prima, která u své primární cílové skupiny nabrala 1,05 procenta, a také kanály sdružené pod položkou Ostatní. Jejich podíl stoupl o 0,49 procenta.

Meziroční posuny jsou poměrně výrazné. Nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 5,18 procenta diváků mladších 54 let. Posílila Prima, která si připsala 2,97 procenta, a také Nova. Ta svůj podíl navýšila o 1,33 procenta. Nejméně meziročně posiluje skupina Barrandov, která nicméně u věkové skupiny patnáct až 54 let stoupla o solidní jedno procento (1,02 %).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?