Avizovaná větší propagace Windows Vista je tady. Microsoft do reklamní kampaně investuje 300 miliónů dolarů, přestože již na rok 2010 slibuje nový operační systém zatím známý pod jmény Windows Seven či Windows 7 (nepůjde prý však o NT 7.0, ale spíše NT 6.1). Redmondský softwarový gigant se rozhodl reagovat na již legendární reklamní spoty Mac vs. PC, se kterými proslul Apple. Značka si vede tak, a u Windows Vista to platí obzvlášť, jak to vymezili konkurenti. V našem případě je teď na čase zasáhnout a začít vyprávět vlastní příběh,
řekl podle ČTK Brad Brooks, viceprezident Microsoftu.
Součástí kampaně je například klip reklamní agentury Crispin Porter + Bogusky, ve kterém vedle Billa Gatese vystupuje americký komik Jerry Seinfeld. Microsoft bude mít také informační kiosky v amerických obchodních řetězcích Best Buy a Circuit City a hodlá dále spolupracovat s výrobci počítačů na svižnějším chodu Windows Vista na jejich strojích.
Doposud prodal přes 180 milionů licencí pro Windows Vista (počet downgradů však není oficiálně znám). Nejnovějšímu systému pro koncové uživatele z jeho dílny patří s podílem 17,85 procenta druhé místo na trhu za Windows XP, jejichž podíl podle Net Applications již klesl pod 70 procent. Stále však systém uvedený v roce 2001, který zpočátku také nebyl přijímán zrovna s otevřenou náručí, jasně vévodí trhu. Uvidíme, jestli se nějaký větší přesun uživatelů bude konat na základě nynějších marketingových aktivit Microsoftu ruku v ruce s ukončením prodeje Windows XP, byť v obchodech jsou stále k mání. Pravděpodobnější je, že větší pohyby na trhu lze očekávat až po uvedení Windows Seven. (Finanční noviny)