Hlavní navigace

Microsoft Tag: mobilní značky barevně

12. 1. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Microsoft se na CES 2009 nepochlubil světu jen první betaverzi Windows 7. Redmondský sofwarový gigant představil také Microsoft Tag, vlastní formát mobilních kódů. Jeho přípravy nebyly tajemstvím. Už před dvěma roky jej Microsoft avizoval, tehdy pod názvem Multicolor Bar Code. Mobilní kódy jsou symboly, které si stačí vyfotit fotoaparátem v mobilním telefonu a softwarová čtečka ze symbolu odečte předávanou informaci, nejčastěji webovou adresu, která se otevře v prohlížeči vašeho mobilu. Odpadá…

Microsoft se na CES 2009 nepochlubil světu jen první betaverzi Windows 7. Redmondský sofwarový gigant představil také Microsoft Tag, vlastní formát mobilních kódů. Jeho přípravy nebyly tajemstvím. Už před dvěma roky jej Microsoft avizoval, tehdy pod názvem Multicolor Bar Code.

BRAND24

Mobilní kódy jsou symboly, které si stačí vyfotit fotoaparátem v mobilním telefonu a softwarová čtečka ze symbolu odečte předávanou informaci, nejčastěji webovou adresu, která se otevře v prohlížeči vašeho mobilu. Odpadá tak složité vyťukávání URL. Čtečka od Microsoftu je dostupná zatím zdarma na gettag.mobi a kromě Windows Mobile podporuje i konkurenční platformy Symbian S60, Palm OS, Android i oblíbená zařízení iPhone a BlackBerry a je rovněž dostupná v J2ME verzi.

Microsoft Tag se od většiny konkurence odlišuje hned ve dvou aspektech. V první řadě nepracuje jen s černobílými symboly, ale využívá i barevné značky, což mu má umožnit větší datovou kapacitu na jednotku plochy. Předávaná data pak nejsou uložena přímo v symbolu. Symbol pouze čtečce předá informaci, kam přesně si pro kýžená data má na server Microsoftu zajít, což samozřejmě otevírá otázku ochrany soukromí při využití této technologie. (Zdroják na Root.cz)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).