Internetové tápání Microsoftu dopisuje další kapitolu. Během nejbližších měsíců skončí SoapBox (MSN Video) ve své současné podobě, kdy umožňuje široké veřejnosti nahrávat a sdílet videa ve stylu YouTube. Microsoft doufá, že se mu projekt podaří přetransformovat do nějaké smysluplnější a rentabilnější podoby. Rozhodně by ale nemělo jít o pokus vytvořit klon YouTube. Důvodem jsou vysoké finanční i technologické požadavky na provoz takové služby, jejichž návratnost je vysoce pochybná, protože zatím podobným službám chybí nějaký výrazně úspěšný obchodní model.
To ví i Google a tak na YouTube čas od času zkouší nějaký nový typ reklamy. S jedním takovým testem začal tento týden. Hlavně se ale snaží nesoustředit se jen na uživatelské amatérské záběry, ale shání i profesionální tvorbu, kterou by uživatelům nabídl. Se SoapBoxem původně Microsoft přišel v roce 2006, kdy se bublina internetového sdílení videa začala pořádně nafukovat a konkurenční Google koupil YouTube. V následujícím roce byl provoz služby na nějaký čas omezen, protože Microsoft se obával žalob ze strany držitelů autorských práv, které neminuly YouTube. SoapBox byl znovuotevřen o dva měsíce později až s novou antipirátskou ochranou. (CNET News)