Hlavní navigace

Minulý týden byl pro Novu nejúspěšnější za letošní rok, nejvíc klesala Prima

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKA – V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku byla Nova jedinou televizní skupinou, která jako celek minulý týden stoupala

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 39. týden 2013)

Cílová skupina D15+

Nejúspěšnější týden od začátku podzimní sezóny, ale i za celý letošní rok, má za sebou hlavní kanál televize Nova. Minulý týden vykázal v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvyšší hodnotu za letošek – 26,03 procenta. Nova byla také televizí, která si oproti předminulému týdnu nejvíce polepšila. V kategorii D15+ její průměrný celodenní podíl stoupnul o 0,25 procentního bodu. Téměř stejný nárůst vykázala i Prima Cool, která rostla o 0,24 procentního bodu na hodnotu 3,62 procenta. Opačný trend, tedy největší pokles průměrného celodenního podílu na publiku starším 15 let, zaznamenal hlavní kanál Primy, který klesl o 0,71 procentního bodu na podíl 14,35 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi si minulý týden nejlépe vedla Nova, jejíž pět volně šířených kanálů oslovilo denně v průměru 34,24 procenta dospělého publika. To bylo o 0,35 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Skupina Nova stoupala jako jediná. Česká televize na pozici dvojky trhu dosáhla souhrnného podílu 26,60 procenta, ale mezitýdenně si pohoršila o 0,30 procentního bodu. Skupina Prima skončila třetí s kumulovaným podílem 22,28 procenta – o 0,71 procentního bodu horším než v předminulém týdnu.

Top 10 všechny stanice (40. týden 2013)

Cílová skupina D15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se zaměřuje televize Nova a také mediální agentury, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Prima Cool. Její podíl oproti předminulému týdnu stoupnul o 0,28 procentního bodu na hodnotu 5,45 procenta. Ještě významnější nárůst zaznamenaly „ostatní“ neměřené televize, jejichž podíl narostl o 1,38 procenta na 10,20 procenta. Rostla také zpravodajská ČT 24 (o 0,18 procentního bodu na hodnotu 2,79 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,13 procentního bodu na 27,78 procenta). Naopak největší mezitýdenní pokles zaznamenal hlavní kanál Primy, a to o 0,99 procenta na hodnotu 11,70 procenta.

Pohledem televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let minulý týden vedla s náskokem Nova. Pětice jejích volně šířených kanálů zaujala denně v průměru 37,96 procenta publika, což však bylo o dvě setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Na druhé pozici s výrazným odstupem skončila skupina Prima, která dosáhla souhrnného podílu 22,36 procenta (o 1,01 procentního bodu horšího než v předminulém týdnu). Těsně třetí skončila Česká televize, jejíž podíl 22,03 procenta byl o tři setiny procentního bodu horší než v předminulém týdnu.

Kanály – průměrné podíly (40. týden 2013)
Graf podílu kanálů (40. týden 2013)
Graf podílu skupin (40. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 40. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 40. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, a to o 0,60 procentního bodu na hodnotu 26,03 procenta. Vůbec poprvé bylo možné také srovnat meziroční vývoj Fandy, který si polepšil o 0,38 procentního bodu na podíl 1,41 procenta. Ještě větší růst než rekordní Nova zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia – o 1,94 procentního bodu na podíl 4,10 procenta. Naopak největší pokles z jednotlivých televizních programů potkal hlavní kanál Primy, který si meziročně pohoršil o 4,71 procentního bodu na hodnotu 14,35 procenta. Významně klesala také televize Barrandov, která spadla o 1,39 procentního bodu na podíl 3,82 procenta.

Meziroční vývoj tří největších televizních skupin skýtá zajímavou podívanou. Rostla pouze skupina Nova, a to o 3,33 procentního bodu na hodnotu 34,24 procenta. Téměř o stejnou hodnotu naopak klesla skupina Prima, která si pohoršila o 3,31 procentního bodu na podíl 22,28 procenta. Meziroční pokles potkal také Českou televizi, ale ne tak velký jako Primu. Kavčí hory si i s dvěma novými programy pohoršily o 1,44 procentního bodu na hodnotu 26,60 procenta. Loni přitom měly k dispozici pouze čtyři programy místo dnešních šesti, byť dvě nové stanice fakticky vysílají na jedné programové pozici.

EBF18_tip_v_clanku_obecny

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně ve 40. týdnu nejvíce polepšil Fanda. Tematický kanál Novy stoupnul v průměrném celodenním podílu u této divácké kategorie o 0,35 procentního bodu na hodnotu 1,64 procenta. Ještě více stoupnul podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, a to o 1,02 procentního bodu na hodnotu 3,97 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Primy. Meziročně si pohoršil o rekordních 5,03 procentního bodu na hodnotu 11,70 procenta. Významně klesala i televize Barrandov, u níž propad činil 1,90 procentního bodu na podíl 3,48 procenta.

Meziroční vývoj souhrnných celodenních podílů tří hlavních televizních skupin v zemi kopíroval situaci u cílové skupiny D15+, tedy s výjimkou České televize. Nejvíc stoupala skupina Nova, ale méně než u předchozí cílové skupiny: polepšila si o 2,66 procentního bodu na hodnotu 37,96 procenta. Nárůst o 0,77 procentního bodu zaznamenala i ČT, která vykázala kumulovaný podíl 22,03 procenta. Skupina Prima naopak vykázala meziroční pokles o 3,40 procentního bodu na hodnotu 22,36 procenta, a to i přes to, že letos provozuje čtyři místo loňských tří televizních programů.

Našli jste v článku chybu?