Hlavní navigace

Minulý týden nejvíce ztrácela Česká televize, rostla Nova i Prima

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Ztrácela ale i skupina Barrandov, a to zejména u mladších diváků v rozmezí 15–54.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 34. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 1, který ztratil 1,91 procenta diváků starších patnácti let. Poklesla i stanice ČT Sport, která přišla o 0,55 procenta uvedené cílové skupiny. Ztrácela i Nova Cinema, která odepisuje 0,78 procenta obecné divácké skupiny. Naopak kanály sdružené v položce Ostatní si připisují 1,36 procenta a o 1,02 procenta posílila i Prima. Nejvíce diváků si však připisuje Nova, a to 2,77 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Týdenní sledovanost poznamenal konec olympiády, meziročně klesá jen podíl skupiny Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která přidala 2,07 procenta a celkem oslovila 29,03 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i Prima, jejíž podíl stoupl o 0,37 procenta na celkových 22,85 procenta. Poklesl podíl skupině Barrandov, která přišla o 0,65 procenta a celkem ji sledovalo 7,18 procenta uvedené divácké skupiny. Nejvíce pak ztratila Česká televize, která poklesla o 2,95 % a podíl dosáhl 28,59 procenta obecné cílové skupiny.

TOP 10 všechny stanice (35. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků měl největší ztrátu kanál ČT 1, který přišel o 2,38 procenta. Ztratila i Nova Cinema, která vykázala o 0,94 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let méně. I v této divácké skupině posílila stanice Nova, která si polepšila o 2,1 procenta. Narostl také podíl stanice Prima, k dobru si připsala 1,61 procenta. Nárůst vykazují i kanály sdružené pod položkou Ostatní, a to o 1,6 procenta. Naopak podíl plnoformátového kanálu TV Barrandov u mladších diváků o 0,85 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Minulý týden rostla pouze skupina Prima, největší pád zažila Česká televize

Česká televize i zde jako televizní skupina poklesla, když přišla o 2,8 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 22,27 procenta. Na celkových 4,62 procenta klesla i skupina Barrandov, když přišla o 1,09 procenta. Nárůst vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl šel nahoru o 0,83 procenta a celkem činil 25,24 procenta. O 1,39 procenta pak posílily stanice skupiny Nova a jejich celkový podíl tvořil 33,73 procenta.

Kanály – průměrné podíly (35. týden 2016)
Graf podílu kanálů (35. týden 2016)
Graf podílu skupin (35. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 36. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Kino Barrandov si meziročně polepšilo o 0,49 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 0,98 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl stanice Prima, která meziročně odepsala 1,08 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenal i kanál ČT Sport, který přišel o 0,9 procenta. Posílila ještě stanice Barrandov Plus, a to o 0,46 procenta, a také Fanda, který si připsal 0,29 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela Nova, která přišla o 0,37 procenta všeobecné věkové skupiny, a také Česká televize. Ta odepisuje 0,55 %. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který vykázal nárůst o 1,27 procenta. Posílila i Prima, jejíž podíl stoupl o 1,04 procenta.

NMI18_Krausova

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Kino Barrandov, jejíž podíl stoupl o 0,45 procenta, a také Barrandov Plus, který si připisuje 0,43 procenta. Stanice sdružené pod skupinou Ostatní ztrácejí 1,13 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenal kanál ČT Sport, který meziročně přišel o 1,27 procenta, a také hlavní Nova. Ta odepisuje 0,78 procenta své primární cílové skupiny. Naopak stanice Smíchov svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 0,27 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 1,25 procenta diváků mladších 54 let. Mírně posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 0,39 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,91 procenta, navyšují kanály FTV Prima. Nova pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let poklesla o 0,52 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?