Hlavní navigace

Minulý týden stoupaly podíly všech televizí na úkor ČT Sport. Nejvíc Nově, ČT 1 a Primě

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – První týden po hokejovém šampionátu se rozložení sil na televizním trhu vracelo do normálních kolejí, posilovaly zejména komerční televize.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 20. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Mohutný nástup velkých plnoformátových televizí zažil minulý týden český televizní trh. Po hokejovém šampionátu, který katapultoval na pozici lídra trhu ČT Sport a v celých televizních skupinách Českou televizi, se situace vrací do normálu. Diváci se vraceli především ke všeobecně zaměřeným programům. Nejvíce si polepšil hlavní kanál Novy, který si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku připsal 3,16 procentního bodu na hodnotu 25,26 procenta. Silný růst zaznamenala i ČT 1 (+ 2,54 procentního bodu na 14,56 procenta), Prima (+ 2,43 procentního bodu na 13,76 procenta) a Nova Cinema (+ 1,30 procentního bodu na 4,93 procenta). Naopak jako jediná se propadla ČT Sport, zato výrazně: o 16,13 procentního bodu na hodnotu 1,74 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Hokejový šampionát potvrdil Českou televizi na pozici lídra trhu

Rekordní pokles sportovního kanálu způsobil velký pád celé České televize, která si jako skupina u dospělého publika staršího 15 let v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti oproti předminulému týdnu pohoršila o 12,10 procentního bodu na hodnotu 26,62 procenta a vrátila se na pozici dvojky na trhu. Lídrem se opět stala skupina Nova, která si naopak polepšila o 4,97 procentního bodu na souhrnný podíl 34,54 procenta. Silný růst zaznamenala i skupina Prima, která si připsala 4,23 procentního bodu a vykázala celkový podíl 21,84 procenta. Růst o 0,89 procentního bodu na podíl 4,48 procenta zaznamenala i skupina Barrandov.

Top 10 všechny stanice (21. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově a obchodně cílí skupina Nova, vývoj kopíroval situaci v širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let. Jako jediná ze všech měřených televizí klesala ČT Sport, která se bez hokejového šampionátu propadla o 20,78 procentního bodu na hodnotu 1,66 procenta. Nejvíc v průměrném celodenním podílu na mladším publiku stoupal hlavní kanál Novy, a to o 5,17 procentního bodu na hodnotu 28,23 procenta. Silný růst zaznamenala i ČT 1 (+ 2,64 procentního bodu na 11,34 procenta), Prima (+ 2,23 procentního bodu na 10,46 procenta), Nova Cinema (+ 1,95 procentního bodu na 6,59 procenta) a Prima Cool (+ 1,62 procentního bodu na 5,60 procenta).

MINULÝ ROK: Česká televize i minulý týden nad Novou, ČT Sport byla trojkou trhu

Rovněž u mladšího publika si z hlediska celých televizních skupin prohodily pořadí Česká televize s Novou. Kavčí hory zaznamenaly v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let mezitýdenní pokles o 16,42 procentního bodu na hodnotu 21,80 procenta, zatímco skupina Nova stoupla o 7,96 procentního bodu na podíl 39,98 procenta. České televizi šlapala na paty skupina Prima, která si polepšila o 5,05 procentního bodu na podíl 21,21 procenta. Nárůst, i když menší než skupiny Nova a Prima, zaznamenala i skupina Barrandov. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 0,70 procentního bodu na hodnotu 3,11 procenta.

Kanály – průměrné podíly (21. týden 2015)
Graf podílu kanálů (21. týden 2015)
Graf podílu skupin (21. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 21. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 21. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let nejvíce polepšila „velká“ Nova. Její podíl narostl o 2,40 procentního bodu na hodnotu 25,26 procenta. Dařilo se i ČT 1, která si polepšila o 2,08 procentního bodu na podíl 14,56 procenta, a Nově Cinemě, jejíž podíl vzrostl o 1,44 procentního bodu na 4,93 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenala ČT Sport, která se propadla o 10,99 procentního bodu na hodnotu 1,74 procenta. Klesal ale i Fanda a zpravodajská ČT 24, i když jen nepatrně: Fanda si pohoršil o 0,11 procentního bodu na podíl 1,34 procenta, ČT 24 o osm setin procentního bodu na 3,98 procenta.

Z pohledu celých televizních skupin zaznamenala největší meziroční růst v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let skupina Nova, která si polepšila o 4,32 procentního bodu na hodnotu 34,54 procenta. Mírně rostla i skupina Prima, která meziročně připsala 1,44 procentního bodu na podíl 21,84 procenta (nejvíce přitom rostly podíly Primy Cool a Primy love). Skupina Barrandov si ve třech kanálech polepšila oproti loňskému jednomu o 0,12 procentního bodu na hodnotu 4,48 procenta. Jedinou velkou televizní skupinou, která meziročně klesala, byla Česká televize. Pohoršila si o 7,53 procentního bodu na hodnotu 26,62 procenta.

WT100 tip v článku Dolejšová

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšila „velká“ Nova, která si připsala 4,35 procentního bodu na hodnotu 28,23 procenta. Významněji stoupala ale i ČT 1 (+ 1,69 procentního bodu na 11,34 procenta), Nova Cinema (+ 1,99 procentního bodu na 6,59 procenta) a Prima Cool (+ 1,31 procentního bodu na 5,60 procenta). Opačný trend vykázala kromě ČT Sport (- 14,42 procentního bodu na 1,66 procenta) také zpravodajská ČT 24, která se propadla o 0,52 procentního bodu na hodnotu 2,04 procenta, a Fanda, který meziročně klesl o osm setin procentního bodu na podíl 1,51 procenta.

Nova jako celá skupina prokázala i ve „své“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let největší meziroční růst v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti. Polepšila si o 7,03 procentního bodu na hodnotu 39,98 procenta. Rostla i skupina Prima, a to o 2,70 procentního bodu na letošní podíl 21,21 procenta. Naopak Česká televize se rekordně meziročně propadla o 11,69 procentního bodu na podíl 21,80 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Barrandov, a to i přes to, že loni měla jen jediný televizní kanál, zatímco letos už má tři. Meziročně si u mladšího publika pohoršila o 0,11 procentního bodu na hodnotu 3,11 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?