Hlavní navigace

Murdochova televize v Gruzii přišla o licenci po kritice prezidenta

15. 11. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

15. 11. 2007

Největší soukromá televize v Gruzii, Imedi, dočasně přišla o právo vysílat. Městský soud v Tbilisi pozastavil platnost její licence kvůli kritice prezidenta Michaila Saakašviliho. Soudce zároveň vydal příkaz ke konfiskaci jmění stanice. Takový postup se hrubě nelíbí pravděpodobně největšímu mediálnímu magnátovi na světě, Australanoviamerickým pasem Rupertu Murdochovi.

Murdochova mediální skupina News Corp. je spoluvlastníkem gruzínské televize Imedi a v současnosti stanici řídí. Druhým z vlastníků televize je podnikatel Badri Patarkacišvili, prezidentův odpůrce. Obviňovat Imedi znamená obviňovat News Corp. Ale tvrdit, že News Corp. je zapletena do státního převratu v Gruzii, zosnovaného Ruskem, je více než směšné, prohlásil šéf evropské pobočky společnosti Martin Pompadur. Zároveň dodal, že koncern se proti rozhodnutí soudu okamžitě odvolá.

Tip_PPC

Imedi, založená v roce 2002, přestala vysílat 7. listopadu večer poté, co policie brutálně rozehnala opoziční demonstraci a poté vtrhla do sídla televizní stanice. (více zde) Podle úřadů během demonstrací vyzývala k násilnému svržení moci, což stanice i její majitelé popírají.

Zdroj: ČTK a iDNES.cz

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.