Hlavní navigace

Na Aukru za první pololetí nakoupili 6, 3 mil. produktů, spamuje s Aukrocity

Patrick Zandl

Během prvního půl roku Češi na Aukru koupili 6,3 milionů produktů. Oproti minulému roku tak nakoupili o 200 tisíc produktů více.  Největší zájem byl o vybavení domu a zahrady a v druhé řadě o oblečení. „Zboží z kategorie Dům a zahrada je letošním absolutním hitem. Nejenom, že se jedná o nejžádanější kategorii, navíc se množství prodaného zboží meziročně zvýšilo o 26 %,“ říká David Vychytil, ředitel internetového obchodu Aukro.cz. „Předpokládám, že vysoká obliba tohoto zboží potrvá až do začátku…

Během prvního půl roku Češi na Aukru koupili 6,3 milionů produktů. Oproti minulému roku tak nakoupili o 200 tisíc produktů více.  Největší zájem byl o vybavení domu a zahrady a v druhé řadě o oblečení.

„Zboží z kategorie Dům a zahrada je letošním absolutním hitem. Nejenom, že se jedná o nejžádanější kategorii, navíc se množství prodaného zboží meziročně zvýšilo o 26 %,“ říká David Vychytil, ředitel internetového obchodu Aukro.cz. „Předpokládám, že vysoká obliba tohoto zboží potrvá až do začátku září, kdy uživatelé pomalu začnou nakupovat vánoční dárky,“ dodává Vychytil.  Podle jeho odhadu budou letošní podzimní nákupy podobné jako v minulých letech.

S tím souhlasí také Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz a říká: „Nejoblíbenějšími vánočními dárky budou pravděpodobně i letos stálice, které známe z předchozích let – mobilní telefony, digitální fotoaparáty, robotické vysavače, přístroje na přípravu espressa, knihy a kosmetika. Mezi mladší generací je nejčastěji zmiňovaným přáním chytrý mobilní telefon. Stále častěji se pod českými vánočními stromky objevují dárkové poukazy na cokoli, zájezdy či zážitkové programy.“

Zvýšený prodej v prvním pololetí se odrazil i na tržbách prodejců, kteří obchodují na Aukru. Oproti loňsku vydělali více: „Největší nárůst tržeb zaznamenali prodejci, kteří nabízejí dětské zboží. Ti meziročně utržili o 43 % více,“ říká David Vychytil a dodává: „Výrazně si polepšili i prodejci zboží z kategorie Dům a zahrada. Ti vydělali téměř o čtvrtinu více než minulý rok. Polepšili si i prodejci mobilních telefonů, a to o 15 %.“

Content 2017 - tip Footshop

Závěr prvního pololetí je na Aukru ve znamení nových zákazníků: „Uživatelé, kteří na Aukru nakoupili poprvé, tvoří u některých produktů až 23 % všech zákazníků. Většinou se jedná se o nákup nového zboží za pevné ceny,“ uvádí David Vychytil. Tento trend je zapříčiněn zejména produktovou kampaní, která proběhla v červnu. Zákazníci internetového obchodu Aukro.cz tak kromě tradičně silného prodeje přes aukce nakupují i nové zboží za pevné ceny. Aktuálně je na Aukru registrovaných přes 2,2 mil uživatelů. Zdroj: TZ Aukro.

Aukro také v prvním pololetí začalo zneužívat svoji databázi uživatelů registrovaných do Aukro.cz pro rozesílání informačních emailů o svém novém slevovém portálu Aukrocity.cz. Emaily dostávají i lidé, které nic takového nezajímá a jsou na Aukru pouze registrováni, nikdy nevyslovili souhlas se zasíláním promo emailů a také jim jiné promo emaily z Aukra, než na Aukrocity nechodí.  Pro odhlášení od emailu Aukro udává sedmidenní lhůtu. Zrovna toto je postup, který by firma používat opravdu nemusela. 

Našli jste v článku chybu?