Události jen 300 tisíc diváků za Televizními novinami
Vítězné tažení České televize vánočními svátky pokračovalo i na Boží hod. Premiérová pohádka Sněžný drak nejen že porazila tradiční pohádku S čerty nejsou žerty na Nově, ale stala se dokonce nejsledovanějším pořadem na všech televizích. V počtu diváků předstihla i hlavní zpravodajskou relaci Televizní noviny na hlavním kanálu Novy. Od osmé večer ji na Jedničce vidělo v průměru 1,909 milionu dospělých diváků, což odpovídalo 41,09 procentům publika. S čerty nejsou žerty na Nově upřednostnilo od 20:20 průměrně 1,384 milionu dospělých a 30,14 procenta publika.
ÚTERNÍ DATA: ČT 1 na Štědrý den rekordní, Nova zaostala u mladších diváků o 10 procentních bodů
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let byl výkon obou pohádek vyrovnaný, těsně zvítězil Sněžný drak s podílem 38,76 procenta, zatímco S čerty nejsou žerty vidělo 35,97 procenta publika z této divácké kategorie. Jednička bodovala už od odpoledne, pohádku Princezna ze mlejna vidělo od 15:45 průměrně 1,105 milionu dospělých diváků a 41,27 procent publika, následnou komedii Jak vytrhnout velrybě stoličku od půl šesté 1,531 milionu dospělých a 45,70 procenta publika a hlavní zpravodajskou relaci Události jen na Jedničce 1,201 milionu dospělých s podílem 30,50 procenta (společně s ČT 24 to bylo 1,377 milionu dospělých a 34,96 procenta publika). Pro srovnání: Televizní noviny na Nově zhlédlo 1,668 milionu dospělých diváků a 40,42 procenta publika (39,46 procenta ve věku 15 až 54 let).
Prima v hlubokém podprůměru, pod 10%
Jednička díky pohádkové smršti předběhla hlavní kanál Novy v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Za celý Boží hod dosáhla podílu 30,01 procenta, zatímco hlavní kanál Novy jen 22,60 procenta. Těsné vítězství si ČT 1 udržela i v prime time od 19 do 23 hodin, kdy ji sledovalo v průměru 29,31 procenta publika, zatímco Novu 28,87 procenta. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale zvítězila Nova, za celý den oslovila 27,94 procenta publika (Jednička 26,66 procenta), v prime time pak 33,35 procenta (Jednička 26,40 procenta).
MINULÁ STŘEDA: Prima vítězem středečního večera, Cesty domů měly nejvíc diváků starších 15 let
Podvečerní pohádky na Nově hrály spíše druhé housle. Prince a Večernici v čase seriálu Ulice od šesté večer vidělo v průměru 634 tisíc dospělých diváků a 17,49 procenta publika (23,24 procenta ve věku 15 až 54 let), Šíleně smutnou princeznu ráno od 9:20 pak 616 tisíc dospělých a 27,31 procenta publika (33,76 procenta ve věku 15 až 54 let). Prima se o Božím hodu vánočním propadla do podprůměru, za celý den oslovila jen 9,40 procenta dospělého publika a 10,70 procenta ve věku 15 až 54 let. Hlavní večerní film Sám doma 2: Ztracen v New Yorku vidělo od čtvrt na devět 367 tisíc dospělých diváků a 8,21 procenta publika (10,62 procenta ve věku 15 až 54 let).
ČT 2 bodovala silvestrovskou talk show Donutila
Z menších televizí bodovala zejména Nova Cinema, tři její pořady ve středu pokořily hranici 200 tisíc diváků. Nejsledovanější byl film Leon, který si od 21:40 nenechalo ujít 246 tisíc dospělých diváků a 7,22 procenta publika (8,02 procenta ve věku 15 až 54 let), velmi slušný výkon měl i hlavní večerní film Čtyřicítka na krku, který od osmé večer vidělo 241 tisíc dospělých a 5,19 procenta publika (5,49 procenta ve věku 15 až 54 let) a slušně dopadla i odpoledne nasazená česká komedie Páni kluci, již od 14:10 vidělo 204 tisíc dospělých a 8,76 procenta publika (9,76 procenta ve věku 15 až 54 let). Z hlediska podílu na publiku si vedl dobře ráno nasazený Shrek, kterého od půl deváté vidělo 185 tisíc dospělých a 10,11 procenta publika (13,83 procenta ve věku 15 až 54 let).
Obdobně úspěšná byla i TV Barrandov, na které se nejvíce dařilo starší české komedii Dovolená s Andělem. Od čtvrt na devět ji vidělo v průměru 245 tisíc dospělých diváků a 5,23 procenta publika. Následný film Naivní důvěra si od půl desáté nenechalo ujít 221 tisíc dospělých diváků a 6,12 procenta publika. ČT 2 bodovala zejména pořadem Cirque du Soleil: Varekai, který od půl desáté přilákal k televizní obrazovce 228 tisíc dospělých diváků a šest procent publika. Reprízu zábavného pořadu Na kus řeči – Silvestrovský koktejl Miroslava Donutila si od 23:10 nenechalo ujít 221 tisíc dospělých diváků a 9,81 procenta publika.