S blížícími se volbami do Poslanecké sněmovny strany utrácí stále více za své kampaně. Nejvíce v dubnu proinzerovala ČSSD – 115,3 mil. Kč (v ceníkových cenách). V internetové kampani ji však suverénně předběhla ODS. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere.
Většina politických stran v únoru zvýšila objem prostředků investovaných do svých propagačních kampaní. Nejvíce utrácející politickou stranou je ČSSD, která ve všech médiích od začátku roku 2010 proinzerovala přes čtvrt miliardy (263,1 mil.) Kč. To je více než polovina inzertních výdajů všech politických stran dohromady.
Druhá je ODS, která v dubnu 2009 zdvojnásobila své dosavadní letošní reklamní výdaje na 162,7 mil. Kč. Třetí Věci veřejné s reklamními výdaji 38,5 mil. Kč své investice do kampaně v dubnu mírně oslabily.
Mezi politickými stranami v celkovém objemu reklamních investic v médiích vede tisk (75 % výdajů) a s odstupem out of home média (20 % výdajů). Některé strany však nezapomínají ani na internet. Internet je jediným médiem, kde ODS (12,3 mil. Kč) ve výdajích za kampaň předběhlo ČSSD (9,6 mil. Kč).
Monitoring vynaložených reklamních výdajů pokrývá všechna média (televizi, tisk, rozhlas, internet a out of home média). Reportovány jsou ceníkové ceny bez množstevních slev, slev za opakování či jiných ceníkových redukcí. Výsledné proinzerované částky politických stran mohou být tudíž nižší.