Hlavní navigace

Net Applications: díky nové metodologii si výrazně polepšil čínský vyhledávač Baidu

Martin Vyleťal

Společnost Net Applications změnila metodologii, kterou používá pro sestavování statistik zastoupení webových browserů. Nově se tak při výpočtu podílu jenotlivých prohlížečů, ale například i internetových vyhledávačů zohledňuje počet uživatelů Internetu v zemích, ve kterých meření probíhá. Znamená to tedy, že statistiky nyní mnohem více reflektují skutečné celosvětové podíly, „stará“ metodologie odrážela spíše situaci ve Spojených státech, ze kterých je k dispozici nejvíce dat z měření.

Společnost Net Applications změnila metodologii, kterou používá pro sestavování statistik zastoupení webových browserů. Nově se tak při výpočtu podílu jenotlivých prohlížečů, ale například i internetových vyhledávačů zohledňuje počet uživatelů Internetu v zemích, ve kterých meření probíhá. Znamená to tedy, že statistiky nyní mnohem více reflektují skutečné celosvětové podíly, „stará“ metodologie odrážela spíše situaci ve Spojených státech, ze kterých je k dispozici nejvíce dat z měření.

V Net Applications podle nové metodologie také přepočítali statistiky za minulé měsíce. „U webových prohlížečů si polepšily Internet Explorer, Firefox, Opera i Google Chrome. Naopak Safari ztratilo hned několik procent. Vzhledem k nové metodologii to ani moc nepřekvapí, protože podíl Safari je hodně vázán na tržní podíl Mac OS X, který je mimo USA výrazně menší, uvádí na svém blogu Pavel Cvrček alias JasnaPaka.

Mezi další zajímavosti, které přinesla nová metologie, patří vyšší globální podíl prohlížeče Opera. Ten prý podle Net Applications odráží podíly tohoto prohlížeče ve východní Evropě a Asii. Významně si polepšil také čínský vyhledávač Baidu, díky tomu naopak klesl podíl ostatních vyhledávačů včetně Googlu.(JasnaPaka Blog)

Našli jste v článku chybu?