Studie Pew Research ukazuje, že sociální sítě ani Internet nepomáhají při komunikaci o složitých problémech. Pokud totiž vnímáme riziko, že náš názor bude okolím špatně přijat, máme zábrany jej vyslovit. Říká se tomu „spirála mlčení“ a původně se doufalo, že sociální média mohou poskytnout prostor, kde se nebudeme bát vyjadřovat minoritní (nevětšinové) názory. Není tomu tak. Více v Social Media and the ‘Spiral of Silence’
Reuters má velmi svérázné představy o autorském právu, ale také o e-mailové komunikaci. Viz Thomson Reuters Thinks Not Responding To Their Email Means You've Freely Licensed All Your Content
Tady je Interaktivní mapa světa, ve které zjistíte, kde a jak cenzurují Internet, omezují svobodu sleva a vůbec dělají divné věci. Česko (ale ani Slovensko) tam klikací není.
TELEgraficky
Mediagazer, agregátorů není nikdy dost ■ Amazon vyfoukl Googlu Twitch ■ Pinterest má taky statistiky pro „business“ účty ■ Google koupil Zync ■ Secret není anonymní ■ Quora redesignuje ■ PHP kompilátor v PHP
WEBDESIGN, INTERNET
Když se objevil Quartz, jeden z mnoha magazínů, byl trochu revoluční. Nebo spíše chtěl být revoluční, protože neměl titulku a měl docela zajímavý design. Z Quartz has a new look—and for the first time, a homepage plyne, že to neustáli. Nebo ne?
Timesheet.js pro vytváření povedených vizualizací dat a události.
Yahoo testuje nové rozhraní. A jak říkají v Yahoo! is testing a new interface, je dost podobné tomu, jak vypadá Google na tabletech.
Google odpískal Authorship. Podle It’s Over: The Rise & Fall Of Google Authorship For Search Results je pryč nejenom z výsledků hledání, ale také z Webmaster Tools. Viz též John Mueller a oznámení konce.
Ano, z online novin i webů stále více mizí korektoři. Na něco takového nejsou peníze a dost často je v cestě i čas. Je prostě jednodušší chyby v článcích nechat, protože životnost textů na Internetu je poněkud jepičí. A představy, že korektury dokáže dělat sám autor textu? Hodně naivní. Viz Media Company Lays Off Copy Editors, Publishes Newsletter With A Major Typo
Twitch je v prime time větší než CNN, MSNBC a MTV. Pokud jste ještě nezačali sledovat, jak lidé hrají hry (což je přesně Twitch), zkuste to, zjevně je to pro velké množství lidí zábavnější než sledování televize. A nezapomeňte, že než Twitch přistál v náručí Amazonu, zajímal se o něj i Google a další velké firmy. Viz též Charting the Rise of Twitch s řadou velmi zajímavých grafů.
SOFTWARE
Pickdeck by mohlo být něco jako Tweetdeck pro Instagram. Viz Picdeck is TweetDeck for Instagram
Customers praise Microsoft's ‚no BS‘ explanation of cloud service outage aneb poučné čtení o tom, že přidávat věci na úkor zachování stability a funkčnosti je dobrá cesta do pekel.
Microsoft konečně začal trochu pečovat o Windows Store. Maže odtamtud podvodné aplikace. Viz Microsoft purges 1,500 copycat, fraudulent Windows 8.1 apps
13 Static Site Generators to Help You Build Your Ultimate Website nabízí tipy na software, který vám umožní vytvářet statické weby a blogy.
Bitva o cloudové úložiště se rozjela naplno. Dropbox byl víceméně donucen přizpůsobit cenu Google a Microsoftu, takže za 9,99 USD můžete mít terabajt místa (99 USD na rok).
HARDWARE
Zemětřesení v oblasti San Franciska se projevilo i na datech registrovaných náramky Jawbone. Viz HOW THE NAPA EARTHQUAKE AFFECTED BAY AREA SLEEPERS
Evernote má trochu zvláštní hardware. Pfeiffer Brightbase Collection a Pfeiffer Woodbase Collection.
Apple prý chystá iPad s 12.9" displejem. Jimmy Kimmel si z toho, samozřejmě, dělá legraci:
MARKETING A KOMUNIKACE
7 social media psychology studies that will make your marketing smarter, pokud máte málo teorie, studií a podobných věcí. Ale vážně, je tam pár zajímavých postřehů.
Pokud nezapojujete své zaměstnance do sociálních aktivit, tak jste dnes prostě out. Viz Engaging Employee Advocates: How Electronic Arts Is Activating Employees to Amplify the Brand’s Message
Lessons from Coca-Cola’s Social Media Strategy: Cohesive Campaigns and Creative Content pro každého, kdo se chce poučit, jak fungují sociální sítě. Ale pamatujte, Coca-Colu to stojí nemalé prostředky. Samo od sebe to fungovat nebude.
Možná jste dostali nový katalog IKEA. Ale co možná nevíte, že záplava obrázků v něm jsou 3D rendery. Kompletně. Viz Building 3D with Ikea
Seeing Through the Illusion: Understanding Apple’s Mastery of the Media. Dlouhé a užitečné čtení na téma Apple a PR. V mnoha ohledech roky mistrovského ovládání médií a veřejnosti prostřednictvím PR se ukazují v nové době jako poněkud problematické.
Těsně poté, co dítě zastřelilo instruktora střelby, se americká NRA (National Riffle Association) asi rozhodla pro kvalitní PR. Vyrukovala s článkem „Sedm způsobů, jak se mohou děti bavit na střelnici“. Povedená taškařice. Viz NRA: ‚Children Can Have Fun At The Shooting Range‘
How ‘viewability’ can save display advertising je správné zamyšlení nad velkým problémem online inzerce. Aby reklamy fungovaly, musí je někdo vidět. Což u záplavy inzerátů končících mimo viditelnou část stránky v prohlížeči prostě není pravda. Teď se všichni domnívají, že když budou rozlišovat inzeráty na „viditelné“ a „neviditelné“, tak to něco změní.
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Ve Francii mají „no selfie“ pláž, kde dodržení zákazu hlídá policie. Viz Beach In France Sets Up No-Selfie Zones Patrolled By ‚Spam Police‘
V Art or Porn: When Does Posting Nude Photos of a Toddler Cross the Line? přiřazují nahé fotky dětí online k pornu a řeší pedofily i na příkladu výstavy „I feel sorry for your children“. Tohle vůbec není jednoduché, protože rodiče dokáží být neuvěřitelně nezodpovědní.
You have been hacked! je čtení hlavně o heslech. Jak jsou nebezpečná či bezpečná, rozlousknutelná a jak to, s ohledem na výkon počítačů, mají spočítané.
100 000 USD v Bitcoinech v trapu aneb Black Market Cannabis Road Hacked, $100,000 in Bitcoin Lost.
WiFi toho možná vyzrazuje až příliš o vlastnících. Ve What are wi-fi connections revealing about you? najdete sice povětšinou to, co vás prostě muselo už napadnout, ale když to celé dáte dohromady, tak, možná…
Původní šéf americké kyberbezpečnosti odsouzen v případě dětské pornografie. Viz Former Government Cybersecurity Head Convicted on Child Pornography Charges
Why You Should Worry About The Cyber Attack On JPMorgan Chase si všímá jedné důležité pointy u hacku JPMorgan Chase. Hackeři tentokrát pronikli do místa, které by mělo být jedno z těch opravdu dobře střežených. To, že se dostali do pokladen či platebních terminálů, je srovnatelné s napadením banky.
Rihanna, respektive příslib její nahrávky s přítelem (sexy nahrávky samozřejmě), je čerstvým nástrojem útočníků. Viz Rihanna replaces Taylor Swift as malware bait – the top 10 Facebook scams and how to avoid them
Pokud chcete chytit vir, není nic jednoduššího, než brouzdat po webech, kde to vůbec nečekáte. JAVA.COM, TMZ SERVING MALVERTISING REDIRECTS TO ANGLER EXPLOIT KIT ukazuje opět na online inzertní síť AppNexus. Ta šířila inzeráty využívající Angler Exploit Kit a přesměrovávala návštěvníky na weby s malwarem.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Facebook vyrazil do boje proti clickbaitingu. Jinými slovy: opět ukazuje velkou snahu potlačit všechno, co by mohlo přirozeným způsobem fungovat, protože za všechno je potřeba vybrat co nejvíce peněz. Na druhou stranu, pokud by se podařilo potlačit záplavu obsahu vytvářeného opravdu jenom proto, aby na něj někdo kliknul, tak nic proti. Viz Facebook Cracking Down on Click-Bait, kde se dočtete, že to bude dělat na základě zjišťování, jak dlouho uživatel vydržel číst článek. No jasně.
Nahraďte robotické reakce na Twitteru osobně psanými odpověďmi a získáte hodně. Experiment NPR to ukazuje dost jasně. Viz The Human Touch Matters: What NPR’s Twitter Experiment Means for Small Business
Vašemu publiku na sociální sítích byste neměli dávat obsah, který chce. Píší to v Why You Shouldn’t Give Your Social Media Audience the Content They Want a zásadní pointou samozřejmě je, že obsah musí mít velmi silnou vazbu na pozitivní dopad na podnikání, marketing, prodej i značku. Ale dobrých postřehů je tam víc. Například to, že vaše publikum na sociální síti může být jiné, než které potřebujete (a chce tím pádem něco zcela jiného). Nebo že neví, co vlastně chce.
MOBILNÍ APLIKACE
Instagram má novou aplikaci jménem Hyperlapse, která umí hodně pěkné věci. Viz Hyperlapse, Instagram’s New App, Is Like a $15,000 Video Setup in Your Hand (a zatím jenom pro iPhone, na Androidech tomu brání API).
Facebook zavádí nové cílení inzerce podle toho, jak rychlé přípojení uživatel má. Jde pochopitelně hlavně o možnosti cílení inzerce na mobilní telefony, kde pomalé připojení může znamenat, že inzerát velmi zkomplikuje život uživatelům (o likvidaci FUP raději ani nemluvit). Viz Facebook unveils new targeting capability based on bandwidth connection of users
STARTUPY A EKONOMIKA
About.me chce být více životopisem. No, ehm, good luck. Viz The About.me Backstory Reimagines The Resume For A New Generation Of Users
Časopis Time vznikl před 92 lety. Což ho v žádném případně nechrání před zásadním problémem, tedy zda a jak přežít. Viz The Matter of Time
Why Flipboard Has Authors Flipping Out je něco, co my v našem malém Česku moc řešit nemusíme. Flipboard tu sice používáme, ale autoři a média ho nijak významně nevnímají. Řekl bych, že ani neregistrují. V USA chce hrát významnou roli. Tenhle článek je zajímavý ale i další věcí – tím, jak se zmiňuje o zásadním prvku internetového publikování. Clickbaitingu.
CEO Twitteru Dick Costolo říká, že ohodnocení Snapchatu na 10 miliard dolarů „není absurdní“. Otázka do pranice, protože aby firma bez příjmů, bez obchodního modelu a vůbec čehokoliv měla hodnotu 10 miliard dolarů, to prostě absurdní je.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN