Hlavní navigace

Na STA jsou závislé dvě třetiny diváků v ČR, zjistilo GfK

20. 11. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Digitální kabelová televize DVB-C Autor: 115393
20. 11. 2007

Společné televizní antény (STA) dodávají programy televize do 66 procent domácností v Česku. V průzkumu Česká pošta 2007 to pro Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zjistila agentura GfK. Výzkum probíhal na vzorku 5000 dotázaných letos ve dnech 27. dubna až 13. srpna. ČTÚ v něm přidal k sadě dotazů na Českou poštu i několik otázek na televizní digitalizaci.

Digitální vysílání s jistotou přijímá šest procent domácností na hlavním televizoru a tři procenta na televizoru druhém. Analogový příjem vysílání na primárním televizoru uvedlo 81 procent oslovených, 12 procent lidí nebylo s to říct, jestli sledují analogové, nebo digitální vysílání. Jeden televizor má 68 procent oslovených, dva televizory na domácnost uvedlo 27 procent lidí.

GfK v průzkumu Česká pošta 2007 uvádí: Polovina respondentů (49 procent) by měla o digitální vysílání zájem. A zhruba půlka dotázaných (45 procent) by si pořídila základní set-top-box. Více než desetina oslovených by si zvolila ‚inteligentní‘ digitální přijímač a pět procent lidí by chtělo set-top-box s pevným diskem pro nahrávání pořadů.

A kolik jsou lidé v Česku ochotní za digitální techniku platit? U základního set-top-boxu respondenti většinou očekávají cenu do tisíce korun (57 procent), další necelá třetina (30 procent) by byla ochotná zaplatit za něj až dva tisíce, píše agentura.

MMF24

Digitální vysílání by respondenti nejraději přijímali prostřednictvím zemských vysílačů (47 procent rozhodně nebo spíše ano), popřípadě prostřednictvím kabelového vysílání (24 procent), zmiňuje GfK a pro úplnost uvádí: O satelitní vysílání by měla zájem pětina dotázaných (22 procent) a o příjem pomocí internetového protokolu (IPTV) jen 15 procent respondentů."

Zájem o televizní vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV) potvrdila podle GfK desetina respondentů (11 procent), především zástupci nejmladší generace do 29 let (19 procent). Polovina respondentů by se na základě zjištění agentury pro využití služby rozhodla až na po srovnání kvality nebo ceny. Dva z deseti lidí deklarovali, že o HDTV nemají zájem, zbylých 18 procent zůstalo nerozhodnutých.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).