Do kampaně před vypnutím analogového vysílání z pražského Žižkova se už zapojují i někteří prodejci elektroniky. Svým zákazníkům rozesílají informační maily s nabídkami digitálních přijímačů a set-top-boxů. „Po vypnutí žižkovského vysílače bude mít sice velká část Prahy stále k dispozici analogový signál z vysílače Cukrák, přesměrování na tento vysílač však není dlouhodobým řešením, protože ukončení analogového vysílání Cukráku je naplánováno na říjen tohoto roku,“ uvádí jeden z mailů prodejce elektroniky, který v něm doporučuje i konkrétní výrobky ze svého sortimentu.
PŘEČTĚTE SI: Co se v dubnu Pražanům vypínat nebude?
I marketing komerčních subjektů, které mohou na digitalizaci vydělat prodejem set-top-boxů a další elektroniky, může přispět k lepší informovanosti lidí o vypnutí analogového vysílání. Podle údajů Národní koordinační skupiny pro přechod na digitální vysílání je sice informovanost Pražanů o digitálním vysílání na dobré úrovni, individuální kampaně soukromých subjektů s cílem přilákat zákazníky ke koupě set-top-boxů a digitálních přijímačů může pomoct zvýšit obecné povědomí o digitalizaci.