Hlavní navigace

Nahoru se dere ČT Sport, ostatní kanály spíše stagnují

13. 6. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Fotbalové Euro svědčí ČT Sport a České televizi obecně, naopak klesá podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní.

Mezitýdenní vývoj (vs. 22. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Díky začátku fotbalového Eura si nejvíce polepšil kanál ČT Sport, jehož podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků starších patnácti let stoupl ve srovnání s minulým týdnem o 2,31 procenta. Nárůsty ostatních stanic nepřesáhly 0,45 procenta, což je přesně tolik, o kolik stoupla sledovanost hlavní Primy. V opačném gardu se nejhůře vedlo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, jejichž podíl klesl o 0,72 procenta. O 0,53 procenta si pak pohoršil hlavní kanál Novy, o 0,52 se snížil podíl kanálu ČT 2.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně ztrácí, díky ČT Sport, pouze Česká televize

I mezi televizními skupinami se nejlépe vedlo České televizi, která si jako jediná v mezitýdenním srovnání polepšila – její podíl stoupl o 1,62 procenta na celkových 28,46 procenta. Naopak nejvíce oslabila skupina Nova, jejíž podíl klesl o 0,41 procenta na 32,29 procenta. Sport odlákal i fanoušky skupiny Barrandov, která přišla o 0,25 procenta obecné cílové skupiny a její celkový podíl činil 6,36 procenta. Lehce oslabila i skupina Prima, jejíž podíl na sledovanosti klesl o 0,12 procenta na finálních 22,15 procenta.

TOP 10 všechny stanice (23. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vývoj kopíruje obecnou cílovou skupinu, nejvýraznějšího nárůstu se dočkala ČT Sport – její podíl stoupl o 2,98 procenta. O 0,47 procenta pak stoupl podíl hlavní Primy. Největší pokles zaznamenaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejich podíl klesl o 0,92 procenta. Klesl i podíl ČT 2, která ztratila 0,88 procenta mladší cílové skupiny. O 0,54 procenta mladších diváků přišla také filmová Prima Max.

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, rostla nejvíc i jako skupina. U mladých byla nad ČT

Z pohledu televizních skupin stoupla sledovanost pouze programům České televize, jejichž podíl stoupl o 2,67 procenta na celkových 23,18 procenta. Naopak nejhůře dopadla Prima, které ubylo 1,65 procenta mladších diváků a její celkový podíl tak tvořil 21,9 procenta. O 0,81 procenta klesl podíl kanálů TV Nova, které celkem oslovily 36,83 procenta své primární cílové skupiny. Mírně oslabil i podíl stanic TV Barrandov, který oslabil o 0,13 procenta na celkových 4,29 procenta.

Kanály – průměrné podíly (23. týden 2016)
Graf podílu kanálů (23. týden 2016)
Graf podílu skupin (23. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 24. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku opět nejvíce poskočil podíl kanálu ČT Sport, který si díky fotbalu meziročně polepšil o 2,66 procenta. Svůj podíl navýšila i hlavní Nova, a to o 0,49 procenta, a oproti prvnímu týdnu provozu se navýšil i podíl kanálu Kino Barrandov, který si meziročně připsal 0,41 procenta obecné cílové skupiny. Naopak ztrácely kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,89 procenta diváků, a kanály zastupované společností Atmedia, které ztratily 0,81 procenta obecné cílové skupiny.

Fotbalové mistrovství Evropy svědčí České televizi, jejíž programy svůj podíl navýšily o 1,34 procenta. O pěkných 0,68 procenta pak dokázaly svůj podíl posílit stanice ze skupiny TV Barrandov. Polepšily si stanice Primy, jejichž podíl stoupl o 0,46 procenta. Jediný, kdo se tak meziročně potýká se ztrátou podílu, jsou kanály Novy, které ztratily 0,63 procenta obecné cílové skupiny.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I rekordním skokanem u mladších diváků není nikdo jiný než kanál ČT Sport, který si meziročně polepšil o 2,95 procenta uvedené cílové skupiny. Svůj podíl navýšila i hlavní Nova, která poskočila o 0,46 procenta. Oproti prvním týdnům provozu posílila i stanice Barrandov Plus, jejíž podíl meziročně narostl o 0,29 procenta. Výrazněji si pohoršila ČT 2, která přišla o 0,86 procenta podílu. O 0,77 procenta oslabil i podíl Primy love a o 0,76 procenta klesl podíl Novy Cinema.

Z pohledu televizních skupin nejvíce oslabila Nova, jejíž podíl poklesl o 0,8 procenta. O 0,57 procenta oslabil podíl kanálů Primy. Naopak o více než jedno procento navýšily svůj podíl stanice České televize, jejich podíl stoupl o 1,06 procenta. O 0,22 procenta pak stoupl podíl kanálů skupiny TV Barrandov.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).