Hlavní navigace

Nákupní klub Bonami zahajuje expanzi. Jako první jsou na řadě Poláci

23. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Největší zemí Visegrádské čtyřky si vybral tým Václava Štrupla jako další výzvu. Teprve rok starý nákupní klub kromě expanze chystá i vlastní značku.

Pětadvacet tisíc zaregistrovaných zájemců ještě před spuštěním ujišťuje Bonami o tom, že by se rozjezd na velkém trhu mohl podařit. Zatím chtějí byznys řídit z tuzemské centrály. „Máme v týmu nově několik rodilých Poláků, ale do budoucna určitě nevylučujeme polskou kancelář,“ vysvětluje zakladatel nákupního klubu Václav Štrupl.

Během roku a pár měsíců fungování posbíralo Bonami necelý půlmilion registrovaných členů a jeho obrat se vyšplhal na padesát milionů korun. Polská expanze ale nabrala zpoždění. Štrupl ji totiž v loňském rozhovoru sliboval ještě do konce roku 2013. 

„Nakonec jsme měli jinou práci. Radši jsme rozšiřovali přepravní a platební možnosti a vyšlo to tak, že jsme se na to cítili dostatečně silní až teď,“ vysvětluje Štrupl.

Bonami v Polsku rozjíždí web se stejnou nabídkou jako v Česku, časem by se ale měla upravit podle vkusu nových zákazníků. „Do konce roku chceme mít v našem klubu tři sta tisíc polských členů a obrat v desítkách milionů korun,“ zní plány zakladatele s tím, že i s domovským Českem a připojeným Slovenskem by se měl obrat celé skupiny přes sto padesát milionů. 

Ke Slovensku přitom přišlo Bonami víceméně náhodou. „Nebylo to úplně v plánu, ale zákazníci se nám sami ozvali, tak tam posíláme všechno zboží kromě nadrozměrných zásilek,“ dodává Štrupl.

Nákupní kluby vstupují do druhé fáze

Změny ale letos čekají i české Bonami. Podle Štrupla se už totiž v ústředí firmy rodí vlastní značka, která by mohla využívat služeb tradičních tuzemských výrobců a designérů. Ta by mohla rozšířit nabídku více než pěti set dodavatelů z celého světa ještě letos.

UX DAy - tip 2

Nezahálí ani druhý nákupní klub s investory z Mitonu v zádech – Proděti.cz. Tým, ve kterém se kromě jiných realizují i dva bývalí manažeři Allegra, posbíral za jedenáct měsíců fungování 282 tisíc členů při obratu nižších desítek milionů.

„Během letošního roku bychom chtěli posilovat skladový prodej. U tohoto zboží plánujeme zrušit registrace,“ vysvětluje jednatel firmy Jan Staněk s tím, že na expanzi, jako o pár měsíců starší Bonami, se zatím nechystají. „Chceme se napřed dostat do černých čísel v Česku a pak se teprve posouvat dál. Logická cesta by pak vedla přes Slovensko a Polsko,“ dodává. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).