Komerční televize chtějí do Technického plánu přechodu zemského analogového na zemské digitální vysílání (TPP) prosadit požadavek na garanci dostatečného počtu set-top-boxů v domácnostech. Podle některých komerčních subjektů by měla být součástí TPP také informační kampaň. A v kuloárních diskusích prý padají i návrhy na prodloužení časových lhůt nebo zásadní změnu územního plánu. Píše o tom alespoň národní koordinátor české digitalizace Zdeněk Duspiva na svém blogu.
I přes pozitivní rétoriku a řadu proklamací ze strany hlavních hráčů na českém mediálním trhu se v zákulisí rozehrává velmi tvrdý souboj o podobu TPP,
uvádí Duspiva a dodává: V současnosti se hlavní diskuze odehrává především nad základními principy TPP, které byly a budou i předmětem řady veřejných prezentací a konzultací především s dotčenými subjekty i s příslušnými parlamentními orgány.
Národní koordinátor připomíná, že řada požadavků komerčních televizí je pouze oprášena z minulých let, i když už tehdy je Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který TPP sestavuje, odmítl. Je jasné, že TPP je nezbytným krokem, navazujícím a plynoucím z nově navržené legislativy a je důležitým praktickým nástrojem pro přechod na digitální vysílání,
konstatuje Zdeněk Duspiva. Ve hře je podle něj několik variant jeho podoby, jejichž zpracování bude navazovat na základní teze TPP.
Plán na vydání nového TPP je stále podle veřejných vyjádření ČTÚ stejný, tzn. v návrhu nejpozději do konce roku. Celkově je shoda dokončit podmínky tak, aby umožnily všem účastníkům za transparentních pravidel co nejefektivnější přechod a dokončení změny vysílání v plánovaných a reálných termínech v souladu se zákony. K současné tvorbě TPP je navíc mnoho zkušeností z původní verze z loňského roku,
zakončuje svůj příspěvek na blogu národní koordinátor.