Hlavní navigace

Dva české nástroje pro analýzu Facebooku a Twitteru: Fejsbůček a Klábosení

29. 4. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Dobrou zprávou pro firmy pracující se sociálními sítěmi, je spuštění dvou nástrojů, které pomohou vyhodnocovat sociální sítě v českém kontextu. Tou první aplikací je Fejsbucek.cz provozovaný společností MicroMedia. Aplikace nabízí sociodemo analýzu českých profilů na facebooku, dále stránek a postupně i aplikací a skupin. Dozvíte se, že nejvíce fanoušků má stránka Najdi na Facebooku svoje Dvojče (přes půl milionu), z aplikací vedou Horoskopy (22 tisíc denních hráčů).

Dobrou zprávou pro firmy pracující se sociálními sítěmi, je spuštění dvou nástrojů, které pomohou vyhodnocovat sociální sítě v českém kontextu. Tou první aplikací je Fejsbucek.cz provozovaný společností MicroMedia. Aplikace nabízí sociodemo analýzu českých profilů na facebooku, dále stránek a postupně i aplikací a skupin. Dozvíte se, že nejvíce fanoušků má stránka Najdi na Facebooku svoje Dvojče (přes půl milionu), z aplikací vedou Horoskopy (22 tisíc denních hráčů).

Počinem Ataxa je archiv a prohledávač českých zpráv na Twitteru nazvaný Klaboseni.cz – archivuje více jak milion „tweetů“ nasbíraných za posledních deset měsíců a díky němu můžete zjistit, co si o určitých tématech a produktech myslí česká Twitter komunita. Vyhledávat názory čechů na „nadnárodní“ témata zatím možné nebylo, samotný Twitter vyhledávání v českojazyčných příspěvcích neumožňoval.

Autor článku

Autor byl v letech 2008 – 2012 šéfredaktorem serveru Lupa.cz. Stál u zrodu řady projektů. Je spoluzakladatelem Energomonitoru, v CZ.NIC vedl projekt Turris. Je předsedou místní organizace Pirátské strany v Brandýse – Staré Boleslav.