Dobrou zprávou pro firmy pracující se sociálními sítěmi, je spuštění dvou nástrojů, které pomohou vyhodnocovat sociální sítě v českém kontextu. Tou první aplikací je Fejsbucek.cz provozovaný společností MicroMedia. Aplikace nabízí sociodemo analýzu českých profilů na facebooku, dále stránek a postupně i aplikací a skupin. Dozvíte se, že nejvíce fanoušků má stránka Najdi na Facebooku svoje Dvojče (přes půl milionu), z aplikací vedou Horoskopy (22 tisíc denních hráčů).
Počinem Ataxa je archiv a prohledávač českých zpráv na Twitteru nazvaný Klaboseni.cz – archivuje více jak milion „tweetů“ nasbíraných za posledních deset měsíců a díky němu můžete zjistit, co si o určitých tématech a produktech myslí česká Twitter komunita. Vyhledávat názory čechů na „nadnárodní“ témata zatím možné nebylo, samotný Twitter vyhledávání v českojazyčných příspěvcích neumožňoval.