Hlavní navigace

Návrat Ordinace, Ulice a Doktorů minulý týden raketově vystřelil Novu. Na úkor ČT

19. 1. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Posilovala i skupina Prima, zatímco Česká televize se díky silnému poklesu podílu ČT 1 na dospělém publiku propadla o víc než pět procentních bodů

Mezitýdenní vývoj (vs. 2. týden 2015)

Cílová skupina D15+

Seriály Ulice, Ordinace v růžové zahradě 2 a Doktoři z Počátků, které se minulý týden po vánoční a novoroční přestávce vrátily na obrazovku televize Nova, zajistily hlavnímu kanálu Novy rekordní růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku. Nova si oproti předminulému týdnu polepšila o 6,29 procentního bodu na hodnotu 23,70 procenta a výrazně odskočila konkurenci. Významnější růst vykázal i hlavní kanál Primy, který si připsal 2,34 procentního bodu na podíl 13,12 procenta. Přenosy ze Světového poháru pomohly ČT Sport k růstu o 0,79 procentního bodu na hodnotu 3,61 procenta. Naopak největší propad – o 5,56 procentního bodu na 15,79 procenta – zaznamenala ČT 1. Významněji padala i TV Barrandov, a to o 1,62 procentního bodu na 4,86 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize nad Novou, ale jen jako skupina. ČT 1 se významně propadla

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se situace na trhu „normalizovala“. Česká televize se po nadvládě nad Novou odsunula na pozici dvojky na trhu, když si proti předminulému týdnu pohoršila o 5,06 procentního bodu na hodnotu 29,37 procenta. Kromě rekordního propadu ČT 1 se na poklesu podílela i ČT 2. Skupina Nova si naopak rekordně polepšila o 5,97 procentního bodu na 32,70 procenta, a to i přes poklesy Novy Cinema a Telky. Růst vykázala i skupina Prima na třetí pozici. Oproti předminulému týdnu její souhrnný podíl vzrostl o 2,91 procentního bodu na hodnotu 20,78 procenta.

Top 10 všechny stanice (3. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden opět nejvíce rostl hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšil o 4,99 procentního bodu na hodnotu 26,39 procenta. Zajímavý růst o 0,95 procentního bodu na podíl 5,61 procenta vykázala i Prima Cool a významněji růst i Smíchov (o 0,66 procentního bodu na 2,47 procenta). Opačný trend vykázala ČT 1, která se mezitýdenně propadla o rekordních 5,01 procentního bodu na hodnotu 12,59 procenta. Klesala i TV Barrandov, a to o 0,90 procentního bodu na podíl 3,37 procenta, a také Nova Cinema, která si pohoršila o 0,78 procentního bodu na 5,71 procenta.

MINULÝ ROK: Návrat Ordinace udělal z Novy skokana minulého týdne, nejvíc klesala Prima

Ve výkonu celých televizních skupin nebylo rozdílu oproti širší cílové skupině diváků starších 15 let. U mladšího publika od 15 do 54 let vítězila skupina Nova, která si oproti druhému lednovému týdnu polepšila o 5,19 procentního bodu na hodnotu 37,41 procenta. Česká televize naopak významně klesla o 4,54 procentního bodu na souhrnný podíl 24,34 procenta. Kromě Jedničky se na poklesu podílela i ČT 2 a mírně zpravodajská ČT 24. Skupina Prima mezitýdenně mírně rostla, konkrétně o 1,44 procentního bodu na hodnotu 21,02 procenta. V jejím případě si polepšily všechny tři tematické kanály, zatímco hlavní program nepatrně klesl.

Kanály – průměrné podíly (3. týden 2015)
Graf podílu kanálů (3. týden 2015)
Graf podílu skupin (3. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 3. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s třetím lednovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o 0,97 procentního bodu na hodnotu 3,61 procenta, k čemuž přispěly letošní přenosy ze Světového poháru v Rakousku a Německu. Dobře se dařilo i Smíchovu, který si přilepšil o 0,54 procentního bodu na hodnotu 1,55 procenta, a také Primě Cool, jež rostla o 0,36 procentního bodu na 3,45 procenta. Největší poklesy vykázaly plnoformátové televize. Nejvíc se propadla Nova (o 0,87 procentního bodu na 23,70 procenta), následovaná ČT 1 (pokles o 0,82 procentního bodu na 15,79 procenta) a Primou (propad o 0,67 procentního bodu na podíl 13,12 procenta).

V meziročním srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi se oproti loňskému třetímu lednovému týdnu prakticky nic nezměnilo. Česká televize dokonce dosáhla úplně stejného výsledku jako loni, souhrnného podílu 29,37 procenta. Skupina Nova si mírně pohoršila o 0,28 procentního bodu na hodnotu 32,70 procenta, přičemž vedle hlavního kanálu klesala i Nova Cinema. Nepatrný meziroční růst zaznamenala pouze skupina Prima, a to o šest setin procentního bodu na kumulovaný podíl 20,78 procenta. V jejím případě k tomu přispěla zejména Prima Cool, ale i Prima love a Prima Zoom. Oproti tomu hlavní kanál Primy meziročně významně klesal.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil Smíchov ze skupiny Nova. Jeho podíl narostl o 0,92 procentního bodu na hodnotu 2,47 procenta. Obdobný růst o 0,81 procentního bodu na 5,61 procenta zaznamenala i Prima Cool. Třetím nejvíce rostoucím programem byla ČT Sport, která si meziročně připsala 0,70 procentního bodu na nynějších 3,43 procenta. Naopak největší meziroční pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,41 procentního bodu na 26,39 procenta. Hodně klesala i Nova Cinema (o 0,70 procentního bodu na 5,71 procenta) a také TV Barrandov, která si oproti loňsku pohoršila o 0,48 procentního bodu na 3,37 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se ve srovnání s loňským třetím lednovým týdnem nejlépe dařilo skupině Prima. Její kumulovaný podíl vzrostl o 1,24 procentního bodu na hodnotu 21,02 procenta, přesto zůstává na pozici trojky na trhu. Druhou nejsledovanější skupinou v této divácké kategorii zůstává Česká televize, která meziročně stoupla o 0,35 procentního bodu na souhrnný podíl 24,34 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ meziročně klesala vedoucí skupina Nova, která si pohoršila o 1,02 procentního bodu na hodnotu 37,41 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).