Hlavní navigace

Nejsledovanější pořad v historii českých peoplemetrů? Miss s pěti miliony diváků

6. 11. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pořad Miss desetiletí vidělo v říjnu 1997 na televizi Nova 4,992 milionu dospělých diváků a 84,6 procenta z těch, co trávili čas u televizní obrazovky

Jaký televizní pořad v Česku dosáhnul v historii elektronického měření sledovanosti historicky nejlepšího výsledku? Podle Jakuba Vidnera ze společnosti Mediaresearch, která aktuálně zajišťuje sběr a zpracování dat z peoplemetrů pro Asociaci televizních organizací (ATO), šlo o Miss desetiletí, kterou v roce 1997 vysílala televize Nova. Pořad, který začínal ve 21 hodin, vidělo rekordních 4,992 milionu dospělých diváků nad 15 let, což bylo 84,6 procenta z těch, co daný čas trávilo u televizní obrazovky. Z celé dospělé populace České republiky šlo o 57,6 procenta lidí, Miss desetiletí tedy sledoval každý druhý občan Česka starší 15 let.

„Kdybychom do statistiky zařadili i reklamy, byl by historicky nejsledovanějším pořadem jeden z reklamních spotů na Nově,“ prohlásil Vidner během dnešního semináře společnosti Mediaresearch o peoplemetrech v Praze. Přední příčky v tabulce sledovanosti za dobu existence peoplemetrů v Česku obsadil i přenos finále olympijského hokeje z Nagana v roce 1998 na České televizi a příjezd „zlatých hochů“ na Staroměstské náměstí v Praze (rovněž na ČT). Elektronické měření televizní sledovanosti v Česku probíhá od roku 1997. Prvních pět let jej zajišťovala společnost TNS Factum, od roku 2002 dodnes peoplemetry provozuje firma Mediaresearch.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).