Jaký televizní pořad v Česku dosáhnul v historii elektronického měření sledovanosti historicky nejlepšího výsledku? Podle Jakuba Vidnera ze společnosti Mediaresearch, která aktuálně zajišťuje sběr a zpracování dat z peoplemetrů pro Asociaci televizních organizací (ATO), šlo o Miss desetiletí, kterou v roce 1997 vysílala televize Nova. Pořad, který začínal ve 21 hodin, vidělo rekordních 4,992 milionu dospělých diváků nad 15 let, což bylo 84,6 procenta z těch, co daný čas trávilo u televizní obrazovky. Z celé dospělé populace České republiky šlo o 57,6 procenta lidí, Miss desetiletí tedy sledoval každý druhý občan Česka starší 15 let.
„Kdybychom do statistiky zařadili i reklamy, byl by historicky nejsledovanějším pořadem jeden z reklamních spotů na Nově,“ prohlásil Vidner během dnešního semináře společnosti Mediaresearch o peoplemetrech v Praze. Přední příčky v tabulce sledovanosti za dobu existence peoplemetrů v Česku obsadil i přenos finále olympijského hokeje z Nagana v roce 1998 na České televizi a příjezd „zlatých hochů“ na Staroměstské náměstí v Praze (rovněž na ČT). Elektronické měření televizní sledovanosti v Česku probíhá od roku 1997. Prvních pět let jej zajišťovala společnost TNS Factum, od roku 2002 dodnes peoplemetry provozuje firma Mediaresearch.