Hlavní navigace

Největší dopad na strategie firem má reputace, mohou za to i sociální sítě

19. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Sociálních médií se společnosti obávají z několika hledisek, ne pouze rizika při budování reputace. Obavy vyvolává i otázka úniků důvěrných informací (63 %) a bezpečností (55 %).

Podle aktuálního průzkumu společnosti Deloitte je hlavním rizikovým faktorem pro strategie při podnikání otázka reputace. A nepřekvapí, že nejvíce se firmy obávají sociálních médií (47 %). Logické je nakonec i to, že firmy považují technologie za podstatné prvky (strategií) podnikání, zejména ty, které narušují zaběhnuté pořádky – sociální sítě/média (47 %) a mobilní technologie (40 %), stejně tak jako „big data“ (44 %), cloud (38 %) či kybernetické útoky (36 %).

V roce 2010 měla největší vliv na strategii podnikání samotná značka, ekonomické trendy a reputace (41 %, 28 % a 26 %). Dnes se reputace přesunula na první místo (40 %) a následována je obchodním modelem (32 %), na třetím místě jsou ekonomické trendy a konkurence (27 %). Deloitte ale předpovídá, že v roce 2016 se ekonomické trendy dostanou na místo první, následovat bude obchodní model a reputace se (spolu s konkurencí) dostane až na třetí místo.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).