Hlavní navigace

Nejvíce posiluje Česká televize. Díky ČT Sport

9. 8. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V rámci týdne je nárůst znát jak u obecné divácké skupiny, tak u mladšího publika 15–54.

Mezitýdenní vývoj (vs. 30. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala televize Nova, která ztratila 0,96 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela ale i stanice Prima, která přišla o 0,56 procenta obecné divácké skupiny, a také TV Barrandov. Ta přišla o podíl 0,57 procenta. Naopak nejvíce si polepšil kanál ČT Sport, a to o 4,78 procenta uvedené cílové skupiny. O 0,81 procenta posílila i ČT 2 a 0,15 procenta všeobecné věkové skupiny si může přičíst i filmová Prima Max.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně klesá podíl z kolonky Ostatní, v týdenním srovnání se daří hlavní Primě i Nově

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která posílila o 4,28 procenta a celkem oslovila 34,58 procenta diváků starších patnácti let. Všechny ostatní skupiny už ztrácejí a nejvíce to postihlo skupinu Nova, jejíž podíl klesl o 1,73 procenta na celkových 25,06 procenta. FTV Prima dosáhla 21,27 procenta obecné cílové skupiny při poklesu o 0,77 procenta. Ztráta potkala i skupinu Barrandov, která přišla o 0,89 procenta a celkem ji sledovalo 7,51 procenta uvedené divácké skupiny.

Top 10 všechny stanice (31. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků posiloval kanál ČT Sport, který si připsal 5,33 procenta, a také stanice ČT 2, která posílila o 1,03 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Poklesl podíl stanice Nova, která odepsala 1,31 procenta diváků své hlavní cílové skupiny, a také filmového kanálu Nova Cinema, který ztratil 0,73 procenta. U mladších diváků klesl i podíl stanic sdružených pod položkou Atmedia, a to o 0,51 procenta.

MINULÝ ROK: Rekordní léto skupiny Barrandov: minulý týden rostla nejvíc ze všech, pokořila hranici 7 %

Česká televize jako skupina posílila, když si připsala 5,22 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 28,28 procenta. Poměrně těsně tak zaostala za stanicemi skupiny Nova, které sice ztratily 2,64 procenta, ale jejichž celkový podíl činil 29,93 procenta. Ztrátu vykázaly i kanály FTV Prima, jejichž podíl klesl o 0,87 procenta a celkem dělal 23,83 procenta. O 0,52 procenta pak v 15–54 na celkových 5,19 procenta poklesla i skupina Barrandov.

Kanály – průměrné podíly (31. týden 2016)
Graf podílu kanálů (31. týden 2016)
Graf podílu skupin (31. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 32. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 meziročně ztratila 1,11 procenta, což bohatě kompenzovala stanice ČT Sport, která posílila o 4,65 procenta, a nepatrně posiluje i ČT 2, a to o 0,23 procenta. Posílení ve stejné výši zaznamenal i kanál Barrandov Plus a polepšilo si i sesterské Kino Barrandov, které si připsalo 0,5 procenta obecné divácké skupiny. Naopak kanály sdružené pod položkou Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,94 procenta a poklesl také podíl stanice Prima, která meziročně odepsala 1,93 procenta diváků starších patnácti let.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Nova, která přišla o 1,57 procenta všeobecné věkové skupiny. Nepatrně si polepšil Barrandov, který si připsal 0,35 procenta, a lehce posílila i FTV Prima, která v 15+ navýšila o 0,51 procenta. Nejvíce pak posílila Česká televize, jejíž podíl u obecné divácké skupiny stoupl o 3,3 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT Sport, jejíž podíl stoupl o 4,7 procenta, a nepatrně posiluje i ČT 2, která si připsala 0,36 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenaly kanály sdružené pod položkou Ostatní, které přicházejí o 2,5 procenta. Ztratila i hlavní Nova, která meziročně přišla o 1,55 procenta své primární cílové skupiny, a také Nova Cinema, která klesla o 1,19 procenta. Naopak svůj podíl u mladších diváků meziročně o 0,41 procenta navýšilo Kino Barrandov.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce opět ztrácela Nova, která přišla o 3,66 procenta diváků mladších 54 let. Posílila i skupina Prima, a to o 2,75 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4 procenta, navýšila Česká televize. Barrandov pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupl jen neznatelně, a to o 0,08 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).