Televize s vysokým rozlišením (HDTV) už je delší dobu v domácnostech s placenou nabídkou standardem a tomuto trendu se začínají přizpůsobovat i někteří provozovatelé těchto stanic působících na území České republiky a Slovenska. Jde konkrétně o opuštění symbolu „HD“. Prvenství v tomto směru si na českém trhu odnesla společnost Scripps provozující programy Travel Channel, Food Network a Fine Living, nyní ji následuje i AMC Networks International – Central Europe. Ta odebrala od začátku roku dodatek odlišující HD programy od SD verzí u stanic Sport 1, Sport 2 a také Spektrum.
Kanály z rodiny Sport.tv přestaly používat u svého loga symbol HD
K TÉMATU: Filmový kanál AMC pouští do distribuce svou verzi ve vysokém rozlišení
Překotný vývoj technologií, který nedokáže obyčejný konzument sledovat, ukazuje, jak mohou být pomyslné nůžky mezi některými provozovateli placených kanálů rozevřené. Zatímco zahraniční programy řeší už možný přechod na vysílání ve formátu Ultra HD/4K, na našem trhu působí některé stanice, které nejenže ještě nemají verzi s vysokým rozlišením, ale dokonce svůj program distribuují nadále v původním obrazovém formátu 4:3. Mimo jiné jde o MTV Music, dětské televize Cartoon Network (mezinárodní verze, IPTV služba O2TV přebírá polskou mutaci) a Boomerang i hard erotický kanál Private TV.