Sociální hry. Herní odvětví, které ještě před několika roky neexistovalo. V současnosti se objem peněz v této herní kategorii odhaduje na 4.5 miliardy dolarů (loni šlo o 3.2 miliardy dolarů). Což je sice jenom zlomek z celkového objemu peněz v herním průmyslu (66 miliard dolarů), ale stále je to nejenom poměrně hodně, ale hlavně je zde viditelný silný růst.
Pokud nemůžete odolat hrám na Facebooku, má pro vás čínská studie odpověď – hry tohoto druhu, například ty „zabudované“ do prostředí Facebooku, jsou více atraktivní pro příležitostné hráče. A existují tři hlavní důvody, proč jsou tak úspěšné
- jsou snadné a pohodlně hratelné,
- jsou přátelské a veselé,
- nabízejí sociální interakce, na rozdíl od většiny tradičních počítačových her.
Výhodou sociálních her je i to, že nevyžadují příliš času. Dají se použít pro vyplnění krátké chvilky, která se naskytla. A studie také upozorňuje, že hráči hrají hry na Facebooku (jako je Farmville, Mafia Wars či Texas Holdem Poker) způsobem, kterým dříve využívali Solitér ve Windows.
Chethan Ramachandran z analytické společnosti Playnomics navíc upozorňuje, že sociální hry přitahují nové hráče. Snadný přístup k těmto hrám se postaral o vznik několika nových demografických skupin. Konkrétně se například zmiňuje o ženách hrajících hry jako je Farmville.