Hlavní navigace

Nemůžete odolat hrám na Facebooku? Je pro to takřka vědecké vysvětlení

31. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sociální hry. Herní odvětví, které ještě před několika roky neexistovalo. V současnosti se objem peněz v této herní kategorii odhaduje na 4.5 miliardy dolarů (loni šlo o 3.2 miliardy dolarů). Což je sice jenom zlomek z celkového objemu peněz v herním průmyslu (66 miliard dolarů), ale stále je to nejenom poměrně hodně, ale hlavně je zde viditelný silný růst.

Sociální hry. Herní odvětví, které ještě před několika roky neexistovalo. V současnosti se objem peněz v této herní kategorii odhaduje na 4.5 miliardy dolarů (loni šlo o 3.2 miliardy dolarů). Což je sice jenom zlomek z celkového objemu peněz v herním průmyslu (66 miliard dolarů), ale stále je to nejenom poměrně hodně, ale hlavně je zde viditelný silný růst.

Pokud nemůžete odolat hrám na Facebooku, má pro vás čínská studie odpověď – hry tohoto druhu, například ty „zabudované“ do prostředí Facebooku, jsou více atraktivní pro příležitostné hráče. A existují tři hlavní důvody, proč jsou tak úspěšné

wt100 2024 EARLY

  • jsou snadné a pohodlně hratelné,
  • jsou přátelské a veselé,
  • nabízejí sociální interakce, na rozdíl od většiny tradičních počítačových her.

Výhodou sociálních her je i to, že nevyžadují příliš času. Dají se použít pro vyplnění krátké chvilky, která se naskytla. A studie také upozorňuje, že hráči hrají hry na Facebooku (jako je Farmville, Mafia Wars či Texas Holdem Poker) způsobem, kterým dříve využívali Solitér ve Windows.

Chethan Ramachandran z analytické společnosti Playnomics navíc upozorňuje, že sociální hry přitahují nové hráče. Snadný přístup k těmto hrám se postaral o vznik několika nových demografických skupin. Konkrétně se například zmiňuje o ženách hrajících hry jako je Farmville.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).