Výrobu druhých řad dramatického cyklu Nevinné lži a dokumentární série Český žurnál potvrdila Česká televize. Oba formáty se Kavčím horám osvědčily, Nevinné lži dokonce v silné konkurenci pěvecké show SuperStar opanovaly nedělní prime time a porážely všechny ostatní televize. Osm dílů cyklu sledovalo v průměru 1,251 milionu dospělých diváků, což představovalo 28,85 procenta publika, upozornila mluvčí ČT Michaela Fričová. Až na jednu výjimku šlo vždy o nejsledovanější pořady nedělního večera na českých obrazovkách.
K TÉMATU: Nevinné lži na ČT 1 porazily SuperStar, dokonce i v “novácké” cílovce 15 až 54 let
„Nedělní cykly Nevinné lži a Český žurnál byly stěžejními pořady jarního programového schématu. Každý oslovil jinou diváckou skupinu: Nevinné lži divákovi nabídly atraktivní a neotřelou dramatiku na nedělní večer, Český žurnál vyvolal diskuze a svou osobitostí a exkluzivitou podtrhl charakter Dvojky. Oba cykly nabízejí to nejlepší ze současné původní dramatické i dokumentární tvorby a ČT v nich bude pokračovat,“ potvrdil programový ředitel ČT Milan Fridrich.
ČTĚTE TAKÉ: ČT dotočila Nevinné lži, obdobu Soukromých pastí z Novy. První odvysílá 24. února
Nevinné lži si vedly dobře i v průzkumu spokojenosti diváků. Ze škály bodů od 1 do 10 získaly v průměru známku 8,4. „Z průzkumu diváckého zájmu také vyplynulo, že typickým divákem Nevinných lží byli diváci starší 30 let a diváci s vysokoškolským a středoškolským vzděláním,“ uvedla šéfka výzkumníků ČT Renata Týmová. „Z hlediska podílu na publiku byl nejúspěšnějším dílem Druhý dech, který sledoval téměř každý třetí dospělý v danou dobu u televizoru (share 32,20 procent) a v absolutních číslech jej vidělo 1 milion 407 tisíc diváků starších 15 let,” dodala.
Největší absolutní počet diváků měl druhý díl Nevinných lží s názvem Lež má rozbité auto, který vidělo 1,433 milionu dospělých diváků a 31,34 procenta publika. Časosběrné dokumenty Český žurnál, které reflektovaly nejdůležitější domácí události loňského roku, sledovalo v průměru 158 tisíc dospělých diváků a dosáhly průměrného podílu 3,61 procenta. „Nejvyšší sledovanost měl úvodní díl s názvem Život a smrt v Tanvaldu, který vidělo v průměru 207 tisíc dospělých (share 4,72 procenta),” dodala Týmová s tím, že dokumenty vyhledávali hlavně muži, vysokoškoláci a diváci nad 60 let.