Hlavní navigace

News in Levels nabízejí studentům angličtiny zprávy psané ve třech úrovních

10. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Zprávy v angličtině, psané nebo namluvené omezenou slovní zásobou pro ty, kdo se tomuto jazyku teprve učí, přináší na webu několik, a to často významných služeb a agentur. Jen projekt News in Levels však podle Zdeňka Vaníčka zobrazuje každou zprávu na třech různých úrovních: od úrovně opravdu základní až po pokročilou.

Co je News in Levels?

Projekt nabízí zprávy v anglickém jazyce pro studenty angličtiny. Každá zpráva je psaná ve třech úrovních rozlišených použitou slovní zásobou — v rozsahu 1000, 3000 a 5000 slov.

Kdo se na projektu podílí?

Zdeněk Vaníček

Zdeněk Vaníček

Zdeněk Vaníček — autor článků, ředitel projektu
David Matějů — marketing

Proč jste se pustili právě do tohoto projektu?

Jako lektor anglického jazyka jsem nenašel na internetu kvalitní aktuální informace, kterým by mohli studenti na všech úrovních angličtiny rozumět.

Dělá někdo něco podobného?

Ano. Simple English News nebo VOA Learning English. Jsou i další, ale tyto dva projekty mají stabilní pravidelné zprávy. Nikdo však nedělá jednu zprávu ve třech různých úrovních.

News in Levels

Jak náročné bylo vytvořit takovýto web?

Finančně to náročné nebylo, je však časově náročné udržovat ho.

Jakou jste udělal zkušenost s Webnode?

Určitě dobrou. Vše, co říkají, platí a funguje. Jedinou nevýhodou je nemožnost výrazně si upravit šablonu po stránce barev a uspořádání. Pokročilejší uživatelé to však vyřešit dokáží.

Doporučil byste Webnode ostatním a pro jaké projekty?

Pro všechny začínající projekty určitě doporučil.

Odhlédnuto od nápadu jako takového, nevnímáte jako slabinu, že články nejsou psány ani namlouvány rodilým mluvčím? Zamýšlíte to změnit?

Level 3 je namlouvána rodilým mluvčím. Level 2 a Level 1 zatím nejsou, ale do budoucna budou (musí být) namlouvány rodilými mluvčími a budou také editovány. Oboje už jsme na nějaký čas měli, ale bylo to finančně náročné. Už jsme to nechtěli dále financovat z vlastních zdrojů. Momentálně nemáme žádné náklady, vyjma platby pro Webnode za doménu a balíček služeb, a to jsou částky stále zanedbatelné.

S články však máte trvalou práci. Hodláte to do budoucna řešit jinak? Najmutím lidí?

V současné době zabere vytvoření článku přibližně jednu hodinu času denně. Osobně bych rád věnoval každému článku maximálně dvacet minut. Ostatní práce se dá předat v případě najmutí lidí.

Čím se řídíte při výběru námětů?

Dáváme zprávy, které mohou oslovit celý svět. Náměty se snažíme měnit. Při výběru článku se řídíme i tím, jak srozumitelná je původní zpráva a zdali je dobře namluvena.

Zamýšlíte namísto jednoho článku denně vydávat časem více článků?

Určitě chceme jejich počet časem rozšířit na tři až šest článků denně, tedy každých osm hodin, respektive každé čtyři hodiny vydat nový článek. Frekvence se samozřejmě dá do budoucna ještě zvýšit.

Na čem chcete vydělávat peníze?

Na reklamě, která se bude na stránkách objevovat.

Jaké prozatím dosahujete návštěvnosti?

Denní návštěvnost se pohybuje od 1000 do 1400. RU je 12 000 měsíčně. Doba strávená na webu je v průměru 9 minut.

Jak se návštěvnost dělí podle zemí?

Česko 22 %, Indie 7 %, Maďarsko 6 %, US 6 %, Slovensko 5 %, Írán 3 %, Japonsko 3 %, Turecko 3 %, Filipíny 2 % atd.

Kterým způsobem se vám nejlépe daří získávat nové návštěvníky?

Oslovováním jazykových škol a výukových serverů, ale je to velice časově nákladné. Dále pak přes vyhledávače, nejvíce přes Google.

Jak jste s vývojem návštěvnosti spokojen?

Nejsem. Již čtyři měsíce stagnujeme nebo jdeme jen lehce nahoru. Bohužel se již z časových důvodů nevěnujeme propagaci. V této oblasti potřebujeme největší pomoc.

Sháníte investora?

Ano. Hledáme člověka, se kterým bychom projekt posunuli dále.

Podařilo se vám již něco domluvit?

Zatím nemáme domluveno nic. Nejsme v současné době na financích závislí, co se produkce týká. Případný investor by investoval do marketingu.

Jaký mají pro projekt význam uvedení „partneři“? Nebo je to jen výměna odkazů?

Až na výjimku (esl‑jazykovky.cz) je to výměna odkazů.

Jaké si pro projekt kladete cíle? Kam jej chcete dále rozvíjet?

Základní cíle na období do konce roku 2012 máme tyto:

KL24

  1. Tři články denně ve třech úrovních, namluvené rodilým mluvčím.
  2. Práce na SEO. Další vylepšování pozic ve vyhledávačích.
  3. Propagace projektu pomocí sociálních sítí.
  4. Lepší prodání myšlenky webu pomocí speciálních videí.
  5. Dosažení denní návštěvnosti 10 000.
  6. Vylepšení designu a přehlednosti stránek.
  7. Zajištění reklamy na stránky — vytvoření ziskovosti stránek.

Cíl do konce roku 2013 je mít 100 000 návštěv denně a stát se jedničkou na poli aktuálních zpráv pro studenty angličtiny celosvětově.

Konečný cíl projektu News in Levels:
Spolupráce s velkými zpravodajskými kanály (ITN, Reuters, ITAR‑TASS), jejichž zprávy budeme upravovat do třech úrovní angličtiny.
Návštěvnost milion návštěv denně a vyšší.
Celosvětové zprávy v angličtině pro studenty angličtiny, kterým budou studenti bez ohledu na úroveň rozumět a zároveň se budou při jejich čtení a poslechu učit anglicky.
Reputace na úrovni BBC nebo CNN v oblasti zpráv pro studenty angličtiny.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).