Časopis Marketing&Media přináší ve svém aktuálním vydání rozhovor s Nickem Northem z londýnské centrály GfK, která se stejně jako pobočka v Česku zabývá výzkumem trhu. North v něm odpovídá na otázky spojené právě s touto problematikou. Podle něj bude mít smysl měřit nové formy šíření televize jako je DVB-H, opožděná sledovanost nebo ta mimo domov v době, kdy respondenti vytvoří skupinu přibližně dvě až tři procenta mimo běžný výzkum. Nebude se ale moci měřit všechno, protože by to znamenalo také velké finanční náklady.
Je potřeba si zvolit, jaký druh sledovanosti bude měřen, a také určit podíl takovéto sledovanosti, kdy se to už vyplatí,
konstatoval North a dodal, že takovýto zlom vidí v horizontu nejbližších pěti let. Nový způsob sledování nazvaný Radiocontrol, by byl vhodný např. pro zpravodajskou televizi Z1. Ta totiž již dříve deklarovala, že jí stávající výzkum pomoci peoplemetrů nevyhovuje. Radiocontrol umí změřit klasické sledování včetně toho mimo domov nebo také opožděné sledování do jistého časového období.
Tato technologie využívá díky spolupráci s německým technologickým institutem Fraunhofer tzv. značkování, které umí vyhodnotit, kdy a jakou stanici respondent sledoval. Radiocontrol již byla vyzkoušena, zatím však není součástí žádného výzkumu na některém z trhů, kde GfK působí. Pokud malé televize dosáhnou nějakého podstatného podílu na trhu, čemuž hodně pomůže digitalizace a rozšíření nabídky, a pokud to bude akceptované i reklamními zadavateli, pak musíte zohlednit jejich zájmy,
řekl na závěr rozhovoru North.