Hlavní navigace

Nova Action meziročně vyskočila, v rámci týdne však klesá

Autor: Nova
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nově pojmenovaný kanál oproti minulému týdnu ztratil v obou diváckých skupinách kolem 0,55 %, meziročně si však připisuje asi 0,94 %.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 9. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál Nova Action, který ztratil 0,52 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela také stanice ČT sport, která odepsala 0,31 procenta uvedené cílové skupiny, a ČT2, která spolu s hlavní Novou přišla o 0,19 procenta. Kanály sdružené v položce Ostatní naopak nabírají podíl 0,2 procenta. Posiluje i TV Barrandov, a to o 0,32 procenta. Nejvíce diváků všeobecné věkové skupiny ale nabírá Nova Cinema – 0,35 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně nejvíce ztrácejí kanály skupiny Ostatní

Jediná televizními skupina, která si polepšila, je Barrandov. Ten nabral 0,59 procenta a celkem ho sledovalo 8,86 procenta obecné divácké skupiny. Nejlépe si vedla Nova, která sice ztrácela 0,38 procenta, ale celkem oslovila 30,71 procenta diváků starších patnácti let. Odepisuje i Česká televize, jejíž podíl klesl o 0,41 procenta na celkových 29,36 procenta, a také Prima, u níž dosáhl 21,75 procenta obecné cílové skupiny při poklesu 0,17 procenta.

TOP 10 všechny stanice (10. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál Nova Action, který přišel o podíl 0,59 procenta, a také stanice ČT2, která ztratila 0,57 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Odepisuje i ČT1, která přišla o 0,4 procenta. Nejvíce narostl podíl stanice Nova Cinema, která si k dobru připisuje 0,7 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázalo i Kino Barrandov a posílilo o 0,32 procenta. Jen o něco méně u mladších diváků přidává hlavní Prima – 0,26 procenta.

MINULÝ ROK: Ve srovnání s minulým týdnem posílila ČT i Prima, naopak klesá podíl Novy

I v mladší divácké kategorii odepisují všechny skupiny s výjimkou Barrandova. Ten lehce posiluje, a to 0,63 procenta na celkových 5,49 procenta. Česká televize jako televizní skupina lehce poklesla, když přišla o 0,63 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 24,49 procenta. Pokles vykazují i kanály FTV Prima, jejichž podíl se zmenšil o 0,25 procenta a celkem činil 22,36 procenta. Nejméně, 0,11 procenta, odepisují stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 37,36 procenta.

Kanály – průměrné podíly (10. týden 2017)
Graf podílu kanálů (10. týden 2017)
Graf podílu skupin (10. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 9. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Meziročně si nejvíce polepšila Nova, a to o 1,65 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 2,14 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl ale i podíl hlavní Primy, která meziročně odepsala 1,95 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i stanice ČT sport, která přišla o 1,57 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 0,94 procenta, a také Nova Action, která si k dobru připsala tentýž podíl.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, zato relativně významně – přišla o 2,23 procenta všeobecné věkové skupiny. Nejvíce si polepšila Nova, která si v 15+ připisuje 3,37 procenta. Posílil i Barrandov a jeho podíl stoupl o 2,13 procenta. Naopak podíl FTV Prima v obecné divácké skupině o 1,78 procenta poklesl.

NMI18_Krausova

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova, jejíž podíl stoupl o 1,69 procenta. Polepšila si i Nova 2, která si připisuje 1,25 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a také Nova Action, která nabírá 0,95 procenta uvedené cílové skupiny. Nejvýraznější ztrátu zaznamenávají kanály sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně přicházejí o 2,88 procenta. Podobně je na tom hlavní Prima, které se podíl u mladších diváků meziročně snížil o 1,41 procenta, a oslabuje i stanice ČT sport, jejíž podíl klesl o 1,26 procenta.

Meziroční posuny nejsou, s výjimkou skupiny Nova, nijak výrazné. Nova ve své primární skupině nabrala nejvíce diváků a její podíl stoupl o 4,74 procenta. Posílil i Barrandov, který si u diváků mladších 54 let připsal 0,91 procenta. Naopak nejvíce poklesla Česká televize, které se podíl snížil o 1,67 procenta. Podobně na tom byla i FTV Prima. Ta meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let odepisuje 1,66 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?