UVNITŘ GRAF SLEDOVANOSTI Filmovému kanálu Nova Cinema se minulý týden vůbec poprvé od zařazení do elektronického měření sledovanosti podařilo v denním průměrném podílu na divácích překročit hranici půl procentního bodu. Průměrně si jej ladilo 0,52 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u obrazovky. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Novy Cinema klesl na 0,41 procenta.
GRAF: Podíly českých televizí na trhu ve 31. týdnu 2008 (PDF, 23kB)
Hlavnímu programu Novy podíl na sledovanosti minulý týden mírně stoupnul. Po celý den ho sledovalo v průměru 35,39 procenta diváků starších patnácti let, co zrovna trávili čas u televize, což je o 0,27 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time Nova dokonce dosáhla podílu 37,95 procenta. Výrazně se dařilo konkurenční Primě. V celodenních číslech si polepšila z 19,74 na 19,97 procenta, ve večerních časech její podíl stoupnul na 20,23 procenta.
Prvnímu programu České televize minulý týden klesl celodenní podíl na sledovanosti o 0,23 procentního bodu na 21,22 procenta. V hlavním vysílacím čase dosáhla ČT 1 průměrného podílu na sledovanosti 23,28 procenta. ČT 2 si v celodenních číslech polepšila oproti předchozímu týdnu o 0,19 procentního bodu na 7,12 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla podílu 5,61 procenta.
TABULKA: Jak se vyvíjela sledovanost českých televizí v celém roce 2008
Digitální program ČT 4 Sport sledovalo minulý týden mírně více diváků než ten předchozí. Celodenní podíl sportovního kanálu ČT na divácích stoupnul z 0,92 na 0,99 procenta. V hlavním vysílacím čase zájem o ČT 4 Sport ještě rostl na 1,13 procenta. Zpravodajskému kanálu ČT 24 stoupnul průměrný celodenní podíl na trhu o 0,05 procentního bodu na 1,42 procenta. V prime time ale zájem o zprávy klesal, takže podíl ČT 24 spadnul na 0,99 procenta.
Malé kabelové a satelitní programy bez ČT 4 Sport, ČT 24 a Novy Cinema dosáhly v uplynulém týdnu průměrného celodenního podílu na trhu 13,37 procenta, což je o 0,63 procentního bodu méně než v předchozím týdnu, který byl pro ně rekordní. V hlavním vysílacím čase si tyto malé televize ladilo 10,40 procenta dospělých diváků, co zrovna sledovali některý z televizních programů.