Hlavní navigace

Nova Cinema se poprvé přehoupla přes půlprocentní podíl na trhu

UVNITŘ GRAF SLEDOVANOSTI Filmovému kanálu Nova Cinema se minulý týden vůbec poprvé od zařazení do elektronického měření sledovanosti podařilo v denním průměrném podílu na divácích překročit hranici půl procentního bodu. Průměrně si jej ladilo 0,52 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u obrazovky. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Novy Cinema klesl na 0,41 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na trhu ve 31. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Hlavnímu programu Novy podíl na sledovanosti minulý týden mírně stoupnul. Po celý den ho sledovalo v průměru 35,39 procenta diváků starších patnácti let, co zrovna trávili čas u televize, což je o 0,27 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time Nova dokonce dosáhla podílu 37,95 procenta. Výrazně se dařilo konkurenční Primě. V celodenních číslech si polepšila z 19,74 na 19,97 procenta, ve večerních časech její podíl stoupnul na 20,23 procenta.

Prvnímu programu České televize minulý týden klesl celodenní podíl na sledovanosti o 0,23 procentního bodu na 21,22 procenta. V hlavním vysílacím čase dosáhla ČT 1 průměrného podílu na sledovanosti 23,28 procenta. ČT 2 si v celodenních číslech polepšila oproti předchozímu týdnu o 0,19 procentního bodu na 7,12 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla podílu 5,61 procenta.

TABULKA: Jak se vyvíjela sledovanost českých televizí v celém roce 2008

EBF18_tip_v_clanku_7recniku

Digitální program ČT 4 Sport sledovalo minulý týden mírně více diváků než ten předchozí. Celodenní podíl sportovního kanálu ČT na divácích stoupnul z 0,92 na 0,99 procenta. V hlavním vysílacím čase zájem o ČT 4 Sport ještě rostl na 1,13 procenta. Zpravodajskému kanálu ČT 24 stoupnul průměrný celodenní podíl na trhu o 0,05 procentního bodu na 1,42 procenta. V prime time ale zájem o zprávy klesal, takže podíl ČT 24 spadnul na 0,99 procenta.

Malé kabelové a satelitní programy bez ČT 4 Sport, ČT 24 a Novy Cinema dosáhly v uplynulém týdnu průměrného celodenního podílu na trhu 13,37 procenta, což je o 0,63 procentního bodu méně než v předchozím týdnu, který byl pro ně rekordní. V hlavním vysílacím čase si tyto malé televize ladilo 10,40 procenta dospělých diváků, co zrovna sledovali některý z televizních programů.

Našli jste v článku chybu?