Hlavní navigace

Nova díky Policii Modrava skokanem minulého týdne, u mladých nejvíce rostla ČT Sport

2. 3. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V meziročním srovnání si ale hlavní kanál Novy pohoršil. V růstu pokračuje Nova Cinema, výrazně lépe než loni se daří i Primě love.

Mezitýdenní vývoj (vs. 8. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Úspěšný start krimi seriálu Policie Modrava pomohl hlavnímu kanálu skupiny Nova k největšímu růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let za celý uplynulý týden. Nova si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,96 procentního bodu na hodnotu 25,23 procenta. Obdobný růst ale vykázala i ČT Sport, která lákala na přenosy zimních sportů. Její podíl vzrostl o 0,82 procentního bodu na 3,97 procenta. Tragédie v Uherském Brodu zvýšila zájem o zpravodajskou ČT 24, jejíž podíl vzrostl o 0,42 procentního bodu na 4,34 procenta. Největší propad minulý týden zaznamenala ČT 1, která si pohoršila o 0,58 procentního bodu na podíl 14,50 procenta. Klesal i hlavní kanál Primy, a to o 0,35 procentního bodu na hodnotu 13,42 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova opět rostla na úkor České televize, meziročně posílila nejvíc ze všech

Nově se dařilo i jako skupině. V součtu podílů všech pěti svých volně šířených kanálů si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,62 procentního bodu na hodnotu 34,20 procenta. Kromě hlavního kanálu přitom nepatrně stoupal pouze Smíchov, všechny ostatní programy klesaly. Růst zaznamenala i Česká televize, která si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 0,40 procentního bodu na 28,87 procenta. Kromě zmíněné ČT Sport a ČT 24 přitom rostla už jen kulturní ČT art. Jako jediná z „velké trojky“ minulý týden klesala skupina Prima, která si pohoršila o 0,42 procentního bodu na souhrnný podíl 20,96 procenta. V jejím případě stoupala pouze Prima love.

Top 10 všechny stanice (9. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostla ČT Sport. Polepšila si o 0,69 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta. Až druhý největší růst vykázal hlavní kanál Novy, který si připsal k dobru 0,62 procentního bodu na podíl 28,07 procenta. Dařilo se i Primě love, jež poskočila o 0,45 procentního bodu na 3,18 procenta. Opačným směrem se vydala ČT 1, jejíž podíl klesl o 0,72 procentního bodu na hodnotu 11,20 procenta. Klesala i Prima Cool, která se propadla o 0,38 procentního bodu na podíl 4,71 procenta, a také dětský kanál Déčko, který přišel o 0,29 procentního bodu a vykázal průměrný celodenní podíl 2,13 procenta.

MINULÝ ROK: První týden po olympiádě posilovala hlavně Nova, její nárůst byl vyšší než celý podíl Barrandova

Z pohledu celých televizních skupin se u mladšího publika projevil efekt větší atraktivity komerčních televizí: zatímco u širší cílové skupiny všech dospělých diváků Česká televize minulý týden stoupala, u mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala pokles. Sice ne nijak velký, pouze šest setin procentního bodu, ale pohoršila si na hodnotu 23,68 procenta. Naopak skupina Prima, která v kategorii 15+ klesala, u mladších diváků rostla. Ale také nepatrně: o osm setin procentního bodu na hodnotu 20,57 procenta. Významný růst zaznamenala pouze skupina Nova, jejíž podíl vzrostl o 0,71 procentního bodu na hodnotu 39,95 procenta. Kromě hlavního kanálu se na něm podílela i Nova Cinema a částečně Smíchov.

Kanály – průměrné podíly (9. týden 2015)
Graf podílu kanálů (9. týden 2015)
Graf podílu skupin (9. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 9. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním únorovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,66 procentního bodu na hodnotu 3,97 procenta. Růst zaznamenala i Nova Cinema (+ 1,01 procentního bodu na 4,76 procenta) a Smíchov (+ 0,53 procentního bodu na 1,55 procenta). Největší meziroční propad potkal ČT 1, jež se propadla o rekordních 1,93 procentního bodu na hodnotu 14,50 procenta. Další poklesy už byly nižší: zpravodajská ČT 24 si pohoršila o 0,77 procentního bodu na 4,34 procenta a hlavní kanál Primy o 0,53 procentního bodu na 13,42 procenta.

Pohledem „skupinových výsledků“ meziročně z tří největších tuzemských televizních skupin posilovala pouze Nova. V součtu všech pěti jejích volně šířených kanálů si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let připsala 0,90 procentního bodu a dosáhla celkového podílu 34,20 procenta. A to i přes meziroční pokles hlavního kanálu (o 0,42 procentního bodu na 25,23 procenta). Česká televize si meziročně pohoršila o 0,86 procentního bodu na hodnotu 28,87 procenta, přičemž rekordní růst ČT Sport prakticky vymazal rekordní pokles Jedničky. Klesala i skupina Prima, konkrétně o 0,30 procentního bodu na hodnotu 20,96 procenta. V jejím případě posilovala pouze Prima love a nepatrně Prima Zoom.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila Nova Cinema, a to o rekordních 1,90 procentního bodu na hodnotu 6,82 procenta. Významně si polepšil i sportovní kanál České televize, jehož podíl vzrostl o 1,16 procentního bodu na 3,72 procenta. Za zmínku též stojí růst Smíchova o 0,93 procentního bodu na 2,52 procenta a Primy love o 0,73 procentního bodu na letošních 3,18 procenta. Opačného extrému dosáhla ČT 1, jejíž podíl se meziročně snížil o 2,21 procentního bodu na 11,20 procenta. Klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,82 procentního bodu na 2,18 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,81 procentního bodu na 28,07 procenta).

Skupina Nova s podržela největší meziroční růst i u mladších diváků od 15 do 54 let. V součtu všech pěti jejích volně šířených kanálů si v celodenních číslech polepšila o 1,77 procentního bodu na hodnotu 39,95 procenta. Zajímavé je, že o skoro stejnou část podílu přišla Česká televize, která si meziročně pohoršila o 1,65 procentního bodu na souhrnný podíl 23,68 procenta. Mírný růst u mladšího publika zaznamenala skupina Prima, která u širší kategorie všech dospělých nad 15 let klesala. V cílové skupině 15 až 54 let si ale polepšila o 0,50 procentního bodu na hodnotu 20,57 procenta, přičemž růst zajistila nejen Prima love, ale i Prima Zoom.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).